۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند، خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید، پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.
Wednesday, 4 August , 2021
امروز : چهارشنبه, ۱۳ مرداد , ۱۴۰۰ - 26 ذو الحجة 1442
شناسه خبر : 189106
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۷:۵۶ |

جاده باغ‌های چنار باشت را سیاسی نکنید

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از پیشنهاد اعتبار ۴۲۰ میلیاردی حوزه راه استان در سفر هیأت دولت به استان خبر داد.

زاگرس آنلاین-زاگرونا؛

 

زاگرونا؛

fadaii

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از پیشنهاد اعتبار ۴۲۰ میلیاردی حوزه راه استان در سفر هیأت دولت به استان خبر داد.

حسن فدایی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام فعالیت‌های این اداره کل به صورت برنامه‌ریزی شده است و سعی می‌کنیم در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اقداماتی که در گذشته صورت گرفته گفت: یکی از مشکلات ما در استان این بود که پیمانکاران قیمت‌های پایینی را در پروژه‌ها ارائه می‌دادند و همین امر مشکلاتی زیادی را در استان ایجاد کرده بود.

وی اضافه کرد: در گذشته پیمانکاران برای یک متر مربع ماسه که قیمت آن بر روی سنگ شکن ۱۴ هزار تومان بود قیمت ۸ هزار تومان ارائه می‌کردند که همین باعث شد مشکلات فراوانی برای اداره کل راه و شهرسازی ایجاد شود.

این مسؤول تصریح کرد: ۴۲۴ پروژه راکد در سطح استان وجود دارد که قیمت‌های نامتعارف پیمانکاران موجب به وجود آمدن این تعداد پروژه راکد در استان شده است.

وی با اشاره به ساماندهی قرار داد پیمانکاران گفت: برخی از پیمانکاران متخلف را خلع ید کردیم و در برخی موارد دیگر با نظارت بیشتری اجازه ادامه پروژها را دادیم.

این مسؤول تصریح کرد: برخی پروژه‌ها به لحاظ مهندسی مشکل داشتند که همین باعث شد قیمت گزافی رو دست دولت گذاشته شود برای مثال در جاده بابا میدان – یاسوج با یک تغییر مسیر که صورت گرفت ۴ یا ۵ میلیارد به نفع دولت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: مهمترین کاری که انجام دادیم مهندسی ارزش را در طرح‌ها و پروژه‌های راه زنده کردیم، خیلی از طرح‌های مشکلاتی داشتند که همین باعث شد هزینه دولت بیشتر شود در جاده سرفاریاب هدف تبدیل راه فرعی به راه اصلی بود که این کار انجام نشد اما ما این مشکل را رفع کردیم.

وی افزود: در سایر استان‌ها ۹۶ درصد راه روستایی تکمیل شده اما شاخص راه روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۲٫۸ درصد است در حالی که میانگین کشور ۷۶ درصد است، ضمن اینکه تا زمانی که شاخص راه ارتقاء پیدا نکند اشتغال در استان ایجاد نمی‌شود.

فدایی تصریح کرد: در سفر هیأت دولت به استان اعتبارات پیشنهادی ۹۵۰ میلیارد تومان است که ۴۲۰ میلیارد آن در حوزه راه است.
این مسئول در ادامه افزود: ایجاد بزرگراه از زیرساخت‌های اصلی گردشگری است و اگر بزرگراه و زیرساخت خوبی در استان نباشد، گردشگر و سرمایه‌گذار هم رغبتی برای آمدن به این استان ندارد و ۳۶ کیلومتر بزرگراه در دولت تدبیر و امید به بزرگراه‌های استان اضافه شد.

فدایی با اشاره به سفر هیئت دولت به یاسوج اشاره کرد و افزود: در سفر هیأت دولت نیازمندی‌های استان را با منطق مطالبه کنیم تا نظر رئیس جمهور را نسبت به استان دلسرد نکنیم.
وی با اشاره به پروژه پاتاوه-دهدشت، گفت: این پروژه به ۱۸۰ میلیارد تومانه اعتباز نیاز دارد که یکی از مطالبات ما در سفر هیأت دولت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جاده اصفهان-یاسوج و یاسوج-بابامیدان ۵۶ میلیارد تومان اعتباز لازم دارد که از این میزان ۱۳/۵ میلیارد تومان امسال برای تکمیل ۲۰ کیلومتر بزرگراه پیش بینی شده است.

فدایی با بیان اینکه جاده یاسوج-شیراز نیز ۳۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: جاده باغچه سادات سرفاریاب، یاسوج- سی‌سخت ۷۵ کیلومتر طول دارد که ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این جاده نیاز است.

وی در پاسخ به سئوالی در باره شائبه‌ای که پیرامون جاده باغات چنار باشت بوجود آمد، اظهار کرد: این جاده بر اساس تصمیم شورای توسعه برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و پیشنهاد دولت احداث گردید، این موضوع را سیاسی نکنید.



برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه زاگرس آنلاین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.