۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند، خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید، پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.
Wednesday, 2 December , 2020
امروز : چهارشنبه, ۱۲ آذر , ۱۳۹۹ - 17 ربيع ثاني 1442
شناسه خبر : 394094
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ |

کلسترول خوب خون را چطور افزایش دهیم؟

کلسترول واژه ای است که تصور می شود بالا بودن آن خوب نیست، اما کلسترول دو نوع است، کلسترول خوب و بد که در این مطلب روش هایی برای افزایش نوع خوب آن بیان می شود

کلسترول خوب خون را چطور افزایش دهیم؟
زاگرس آنلاین-زاگرونا؛

کلسترول واژه ای است که تصور می شود بالا بودن آن خوب نیست، اما کلسترول دو نوع است، کلسترول خوب و بد که در این مطلب روش هایی برای افزایش نوع خوب آن بیان می شود

روش‌های افزایش کلسترول خوب

کلسترول خوب وظیفه انتقال کلسترول اضافی به کبد و جلوگیری از ساخت آن در جریان خون را بر عهده دارد. اما هنگامی که کلسترول بد انتقال کلسترول در سراسر بدن را انجام می دهد، امکان رسوب آن در دیواره رگ‌ها وجود دارد و موجب سختی و تنگ شدن آن‌ها می شود.

اگر دارای سطح کلسترول خوب پایین و سطح کلسترول بد بالا باشید، به عنوان فردی با کلسترول بالا در نظر گرفته می شوید که این شرایط می تواند به تصلب شرایین، آنژین صدری (اغلب در قالب درد سینه تجربه می شود)، حمله قلبی و سکته مغزی منجر شود. در ادامه با ۳روشی که می تواند به افزایش سطوح کلسترول خوب در بدن انسان کمک کنند، بیشتر آشنا می شویم.

بیشتر بدانید : افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد با این نوشیدنی

بیشتر بدانید : کلسترول چیست؟ کلسترول خوب و بد کدامند؟

بیشتر بدانید : کلسترول بد و کلسترول خوب یعنی چه؟

برنامه ورزشی

ورزش منظم نقشی کلیدی در یک سبک زندگی سالم ایفا می کند و همچنین می تواند افزایش سطوح کلسترول خوب را به همراه داشته باشد. تمرین های هوازی (ایروبیک)، مانند دویدن، دوچرخه سواری و شنا به همراه تمرینات کار با وزنه انتخاب هایی خوب برای کمک به افزایش سطوح کلسترول خوب هستند.

کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید یا به چاقی مبتلا هستید، کاهش کیلوهای اضافی می تواند به افزایش سطوح کلسترول خوب در بدن شما کمک کند. کاهش حدود هفت درصد از وزن کلی بدن برای شکل گیری تغییر در سوخت و ساز کافی است. در این میان، حفظ وزن متناسب و نبود افزایش وزن دوباره عامل کلیدی محسوب می شود.

بیشتر بدانید : کاهش وزن در خواب با ۱۹ روش شگفت انگیز!

کاهش مصرف قند

بنابر نتایج مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، یک رژیم غذایی با میزان کربوهیدرات های بالا – مانند قند افزوده شده، نان سفید، کلوچه ها و کیک ها – سطوح کلسترول خوب را کاهش و خطر اختلالات سوخت و ساز را افزایش می دهد. کربوهیدرات های پالایش شده که در مواد غذایی با برچسب کم چرب یافت می شود، به اندازه مواد غذایی پر چرب مضر هستند زیرا چربی اغلب با کربوهیدرات هایی از قند افزوده شده و نشاسته های دیگر جایگزین شده است.

بیشتر بدانید : کلسترول خوب، کلسترول بد!؟

بیشتر بدانید : چند اقدام ساده برای کاهش کلسترول خون

بیشتر بدانید : برای کاهش کلسترول چه بخوریم و چه نخوریم

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannewscom

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه زاگرس آنلاین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.