۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند، خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید، پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.
Thursday, 26 November , 2020
امروز : پنج شنبه, ۶ آذر , ۱۳۹۹ - 11 ربيع ثاني 1442
شناسه خبر : 394553
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۴:۵۶ |

۵گام تا ترک سیگار

تصمیم گیری در مورد این که اکنون شما حاضر به ترک سیگار هستید یا خیر فقط نیمی از نبرد شما با سیگار است. دانستن اینکه از کجا باید راه خود را شروع کنیم وچه گام‌هایی برداریم نیز بسیار مهم است.

۵گام تا ترک سیگار
زاگرس آنلاین-زاگرونا؛

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب،تصمیم گیری در مورد این که اکنون شما حاضر به ترک سیگار هستید یا خیر فقط نیمی از نبرد شما با سیگار است. دانستن اینکه از کجا باید راه خود را شروع کنیم وچه گام‌هایی برداریم نیز بسیار مهم است.
ترک سیگار می‌تواند دشوار باشد، اما ما چند قدم را برای شما قرار داده ایم که ممکن است در این راه به شما کمک کند. طبق اعلام انجمن ریه آمریکا، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود دست دوم مسئول بیش از ۴۸۰۰۰۰ مورد مرگ و میر سالانه در ایالات متحده است.

برای روز ترک آماده شوید

هنگامی که تصمیم به ترک سیگار گرفتید، آماده هستید که تاریخ انصراف از سیگار کشیدن را تعیین کنید. روزی را انتخاب کنید که در آینده خیلی دور نباشد (به این ترتیب که نظر خود را تغییر ندهید)، اما این امر به شما زمان کافی برای آماده سازی می‌دهد. تاریخ ترک خود را انتخاب کنید و آماده شوید که در تمام روز سیگار را به طور کلی متوقف کنید.
روش‌های مختلفی برای متوقف کردن سیگار وجود دارد، اما در نهایت، باید تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید:

_به طور ناگهانی سیگار را کنار بگذارید یا خیر
_به تدریج ترک کنید یا خیر
تحقیقاتی که ترک ناگهانی را با کاهش مصرف سیگار مقایسه کرده است، نشان داد که هیچ یک از روش‌ها بر دیگری برتری ندارد، بنابراین روشی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

به دوستان، خانواده و همکارانتان خبر دهید

به لحاظ حمایت روانی و اجتماعی بسیار مهم است که به دیگران بگویید قصد دارید ترک کنید چرا که این اطلاع رسانی باعث می‌شود آن‌ها به شما سیگار تعارف نکنند و البته از شما در مواقعی که عصبی هستید و ممکن است باز هم به سمت سیگار تمایل داشته باشید، حمایت کنند.

تجربیات خود را یادداشت کنید

اگر این بار چندمی است که سعی دارید ترک کنید و قبلا نیز برای ترک سیگار تلاش کرده اید و شکست خورده اید بهتر است تجربیات پیشین خود را یادداشت و بررسی کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند این بار مسیر را اشتباه نروید و در جهتی درست‌تر حرکت کنید.

برای میل به سیگار نقشه بکشید

به هر حال طبیعی است که به خصوص در روز‌های نخست به شدت به مصرف سیگار تمایل داشته باشید، بنابراین باید برای این میل نقشه بکشید تا با ولع خود مبارزه کنید. برای مثل برای خود حواس پرتی ایجاد کنید. در مواقع ولع خود آب بیشتری بنوشید، نفس‌های عمیق بکشید، برنامه‌ای ورزشی داشته باشید، تنقلات کم کالری و سالم بخورید و…

حتما با مشاور ترک اعتیاد در تماس باشید

وابستگی عاطفی و جسمی شما به سیگار کشیدن باعث می‌شود که بعد از ترک تا مدتی عصبی و تحریک پذیر باشید، بنابراین ترک اعتیاد بدون مشاور روانی و جسمانی امکان پذیر نیست. مشاور به شما بردباری، خودباوری و آرامش می‌دهد و کمک می‌کند با شرایط سخت خود کنار بیایید.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه زاگرس آنلاین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.