سید جلال می تواند یکی دو فصل دیگر بازی کند / ماهینی: فوتبال بیرحم است؛ از یحیی گله ای ندارم 

به گزارش “ورزش سه”، این بهانه ای شد تا بار دیگر پای صحبت های مدافعی بنشینیم که با تصمیم یحیی گل محمدی به خوبی کنار آمده  و بعد از جدایی از جمع سرخ ها در یک تصمیم درست علیه سرمربی پرسپولیس صحبت نکرد و سعی کرد با فوتبالی که بازی می کند علیه این تصمیم باشد.  

 

* نمایشی که در خط دفاعی نساجی داشتی نشان می دهد خیلی راحت با جدایی از پرسپولیس کنار آمدی. معمولا خیلی از بازیکنان از استقلال و پرسپولیس که جدا می شوند فوتبالشان افت می کند و حتی احتمال اینکه ادامه فوتبالشان به چالش کشیده شود، هم وجود دارد! 

من این موضوع را قبلا تجربه کرده بودم. بعد از دو سه فصل حضور در پرسپولیس باید برای گذراندن خدمت به تیم دیگری می رفتم. اینبار جدایی از پرسپولیس برایم راحت تر بود. اما با این حال به سختی با خودم کنار آمدم. همسرم به من کمک کرد و با صحبت هایی که با من انجام داد موجب شد تا خیلی زود با این واقعیت کنار بیایم. هم چنین پدر و مادرم و دوستان خوبم. 

 

*از زمانی که محمود فکری سرمربی تیم شده ساختار خط دفاعی نساجی خیلی خوب شده. فکر می کنم در ۹ بازی اخیر ۵ گل خوردید که ۲ گل هم از روی نقطه پنالتی بوده. خیلی ها دوست دارند بدانند دلیل این تغییر و تحول چه بوده؟ 

ابتدا من از زحمات آقای رضا مهاجری در تیم نساجی تشکر می کنم. بعد از اضافه شدن آقای فکری یک سری ایده های جدید و یک سری تاکتیک های نو را تمرین کردیم که خوشبختانه طراحی و تلاش ها به خوبی نتیجه داد و به کمک علیرضا حقیقی و البته همه اعضای تیم در خیلی  از بازی ها گل نخوردیم و به  قول دروازه بان ها کلین شیت کردیم. 

 

*با این شرایط آمادگی به نظر می رسد دست کم دو سه فصل دیگر فوتبال بازی کنی؛ اینطور نیست؟

از زمانی که فوتبال را شروع کردم تا به الان همیشه سعی کردم زندگی حرفه ای داشته باشم. مهمترین اصل از نظر من در فوتبال خواب است؛ همیشه سعی کردم زود بخوابم و معدل ۸ تا ۱۰ ساعت خواب در شبانه روز را رعایت کردم. خب خدا رو شکر زندگی سالمی داشتم و به همین خاطر است که در سن ۳۲-۳۳ سالگی از آمادگی بدنی خوبی برخوردار هستم. با این شرایط فکر می کنم دست کن تا ۳ یا ۴ سال دیگر فوتبال بازی کنم. 

 

 

*سید جلال به نظر می رسد می خواهد همچنان به عنوان بازیکن در خدمت پرسپولیس باشد در حالی که برخی به او توصیه می کنند که در اوج از فوتبال خداحافظی کند. نظرت در اینباره چیست؟ 

من فکر می کنم بهترین تصمیم گیرنده در این زمینه بازیکن است. من با سید جلال صحبت کردم و گفتم تا زمانی که بدنت اجازه می دهد فوتبال کن. الان خوشبختانه در شرایطی که ۳۸ یا ۳۹ سال سن دارد از آمادگی بدنی خوبی برخوردار است و فکر می کنم یکی دو سال دیگر راحت فوتبال کند. سن فقط یک عدد است. این را آقا فیروز همیشه تاکید می کرد و می گفت اگر فوتبالیست از نظر بدنی در شرایط ایده آلی باشد می تواند تا ۴۲ سالگی فوتبال کند. 

 

*سقوط شاهین بوشهر! این تیم هر وقت به لیگ برتر صعود می کند به سرعت دسته اولی می شود در حالی که بوشهر پتانسیل خوبی در فوتبال ایران دارد. 

 

در جایگاه یک بازیکن همیشه برای تیم های هم استانی آرزوی موفقیت کرده ام. بازی های آنها را دنبال می کنم حتی تیم هایی که در لیگ ۳ حضور دارند. نمونه اش شاهین بندرعامری که با قهرمانی در دسته سوم به لیگ ۲ سقوط کرد و اینجا جا دارد به آنها تبریک بگویم. امیدوارم پارس جنوبی در لیگ برتر بماند و شاهین دوباره به لیگ برتر صعود کند. 

 

*توئیت های جالبی می نویسی؛ اگر فوتبالیست نمی شدی شاید یک نویسنده خوب می شدی! 

 خیلی ها این حرف را به من زده اند. البته شما لطف دارید. متن های دیگری هم نوشته ام اما نمی شود همه آنها را توئیت کرد. 

 

*و حرف آخر؛ از یحیی گل محمدی گله ای که نداری؟ خودت اگه یه روز مربی شدی و تصمیم مشابهی گرفتی چه انتظاری داری؟

نه. با یحیی گل محمدی مشکلی ندارم. به تصمیم او احترام گذاشته ام و همه چیز برای من تمام شده است. پیش از بازی با پرسپولیس با آقا یحیی صحبت و برایش آرزوی موفقیت کردم. به هر صورت این اتفاقات در فوتبال حرف های اجتناب ناپذیر است؛ اتفاقی که برای ایگر کاسیاس یا رائول گونزالس رخ داد. کاپیتان والنسیا اسمش را الان به خاطر ندارم. بعد از این همه سال بازی در این تیم به او گفتند دیگر به تو نیازی نداریم و باید تیم را ترک کنی! به هر صورت فوتبال بی رحم است و این اتفاقات را هم در دل خود دارد. به این خاطر که فوتبال حرفه ای شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.