جنگ بقا در پنج استان ایران؛/ نظرسنجی: لیگ برتر با کدام تیم خداحافظی می‌کند؟

به گزارش “ورزش سه”، هفته آخر نوزدهمین دوره ی لیگ برتر خلیج فارس در حالی برگزار خواهد شد که سقوط شاهین بوشهر به لیگ دسته اول فوتبال کشور قطعی شده است. شاگردان پاشازاده هفته ی گذشته با شکست پرگل مقابل صنعت نفت سقوط خود را مسجل کردند و حالا فوتبال ایران در انتظار شناسایی دومین تیم سقوط کننده است.

 

در پایین جدول هم اکنون تیم پارس جنوبی جم با ۲۷ امتیاز کاندیدای نخست سقوط است. شاگردان سیروس پورموسوی هفته گذشته امتیازی ارزشمند برابر فولاد مدعی گرفتند و حالا در مسجد سلیمان باید به مصاف نفت بروند. نفتی ها این فصل تنها پنج بار بازنده شده اند و تیم پورموسوی کار سختی برای کسب پیروزی از تیم مهدی تارتار دارد.

 

خوش شانسی پارس جم اما این است که تیم بالاتر از آن ها یعنی ماشین سازی تنها یک امتیاز بیشتر دارد و از تفاضل گل نامطلوبی هم بهره می برد. بنابراین اگر پارس جنوبی حتی یک امتیاز از نفت مسجد سلیمان بگیرد و ماشین سازی مقابل صنعت نفت شکست بخورد، این تیم تبریزی خواهد بود که به لیگ یک می رود. هر چند که شاید شکست ماشین سازی از صنعت نفت بی انگیزه نتیجه چندادن محتملی نباشد و پارس باید برای پیروزی وارد زمین شود.

 

چهار تیم دیگر به ترتیب پیکان، سایپا، گل گهر و ذوب آهن هستند. پیکان مثل ماشین سازی ۲۸ امتیاز دارد و هفته ی آخر باید با تیم قدرتمند سپاهان دیدار کند. پیکانی ها در هفته های اخیر از تیم های مدعی چون استقلال و تراکتور امتیاز گرفتند و حالا باید از سپاهان نیز امتیاز بگیرند تا شانس خود را برای بقا در لیگ برتر افزایش دهند. سایپای ۲۹ امتیازی در مقابل پرسپولیس بازی می کند و باید امیدوار باشد تا تیم های پایین تر به پیروزی نرسند تا در لیگ برتر بماند.

 

گل گهر و ذوب آهن نیز یکی از حساس ترین بازی های این هفته را برگزار خواهند کرد. شاگردان لوکا بوناچیچ که با یک پیروزی خود را از قعر جدول نجات دادند به مصاف گل گهری می روند که هفته ی گذشته از پرسپولیس امتیازی ارزشمند گرفت. نتیجه ی تساوی در این دیدار حکم به بقای هر دو تیم می دهد.

 

در نهایت به نظر شما از بین این شش تیم پایین جدولی کدام یک راهی لیگ آزادگان خواهد شد و پنج تیمی که خود را در گردونه ی لیگ برتر حفظ می کنند کدام ها خواهند بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.