قوز بالای قوز برای رئیس چوگان/ تایید بازنشستگی و مخالفت با فعالیت

به گزارش خبرنگار مهر، بازنشستگی موضوع جدیدی در مورد ابراهیم نوزایی و ریاست وی در فدراسیون چوگان نیست. وی دو سال پیش در شرایطی به مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان ورود کرد که علاوه بر نداشتن مدرک تحصیلی لازم، «بازنشسته» هم بود. اگرچه به بهانه برخوردار بودن از امتیازی جانبازی موانع قانونی در این مورد را دور زد اما حالا همین موضوع بازنشستگی سد راه وی برای ادامه فعالیت شده چون با به کارگیری او مخالف شده است.

ابراهیم نوزایی به عنوان جانباز ۵۰ درصد وارد انتخابات فدراسیون چوگان شد، این مسئله مشکل بازنشستگی او را برای ریاست حل و فصل کرد. البته که جانبازانِ بازنشسته برای ادامه فعالیت ملزم به دریافت «کدشناسه» از سازمان امور استخدامی کشور هستند که این مهم برای حضور در انتخابات خردادماه سال ۹۸ توسط وی انجام نشده بود. این موضوعی بود که خبرگزاری مهر در گزارش اخیر خود با عنوان «ورود نهادهای نظارتی به ریاست غیرقانونی چوگان» به آن اشاره کرد.

مخالفت با به کارگیری رئیس چوگان به خاطر «بازنشستگی»

سال گذشته و به دنبال ایجاد هجمه نسبت به ابراهیم نوزایی و ریاست غیرقانونی‌اش در چوگان، وی بر آن شد به مشکل بازنشستگی‌اش به صورت ریشه‌ای رسیدگی کند تا حداقل این مشکل دست و پایش را برای ادامه ریاست نبندد.

در همین زمینه نوزایی اواخر دی ماه سال گذشته در مکاتبه با ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش خواستار این شد که بر اساس بخشنامه سازمان اداری استخدامی کشور در خصوص به کارگیری و انتصاب بازنشستگان، پیگیری‌های لازم برای صدور «شناسه» وی انجام شود.

مکاتبات اداری لازم در این زمینه اردیبهشت ماه سالجاری انجام شد به این امید که طبق مدارکی که نوزایی در مورد جانبازی خود ارائه کرده، کد شناسه او صادر شود و از این حیث منع قانونی برای ریاستش ایجاد نشود اما سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این درخواست با به کارگیری نوزایی به عنوان یک مدیر بازنشسته مخالفت کرده است.

این پاسخ به صورت رسمی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به وزارت ورزش اعلام شده است.

قوز بالای قوز برای رئیس چوگان/ تایید بازنشستگی و مخالفت با فعالیت

قوز بالای قوی برای رئیس غیرقانونی چوگان

موضوع «عدم موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور با به کارگیری ابراهیم نوزایی» توسط ژاله فرامرزیان به مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش اعلام شده تا تصمیم لازم در این زمینه اتخاذ شود.

این منعِ قانونی درحالی گریبانگیر رئیس فدراسیون چوگان شده است که او به خاطر «مدرک تحصیلی» هم با منع قانونی مواجه است.

نوزایی با مدرک فوق دیپلم وارد انتخابات فدراسیون چوگان شد و توانست از مجمع این فدراسیون رای لازم برای ریاست را بگیرد در حالی که طبق «آئین نامه شرایط احراز و چگونگی انتخاب رئیس فدراسیون» که ملاک برگزاری مجمع چوگان بود و طبق بند ۴ از ماده ۶ این آئین نامه حداقل مدرک مورد نیاز برای احراز پست ریاست داشتن مدرک «کارشناسی ارشد» یا همطراز مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان شده است.

البته طبق تبصره اول همین ماده داوطلبینی که دارای سابقه حداقل یک دوره ریاست، نایب رئیسی (بانوان یا مردان)، و دبیری فدراسیون هستند یا افرادی که دارای گواهی ایثارگری (آزادگان، جانبازان و رزمندگان) هستند، می‌توانند با مدرک «کارشناسی» در انتخابات ثبت نام کنند.

در واقع ورود ابراهیم نوزایی به انتخابات ۱۹ خردادماه سال ۹۸ فدراسیون چوگان از اصل منع قانونی داشت با این حال او به واسطه برخی حمایت‌ها ریاستش را در این فدراسیون آغاز کرد و با وجود برملا شدن تخلفات و به دلیل سهل انگاری وزارت قبل و شخصِ مسعودسلطانی فر تا به امروز به آن ادامه داده است.

البته که سازمان بازرسی کل کشور هم اخیراً با تاکید بر رعایت نشدن یکی از بندهای قانونی برای تعیین ریاست چوگان (مدرک تحصیلی) خواستار رسیدگی فوری به آن شده است. اینها مواردی است که خبرگزاری مهر در گزارش «ورود نهادهای نظارتی به ریاست غیرقانونی چوگان / اولین چالش برای وزیر» به طور کامل به آنها پرداخت.

حالا هم مخالفت سازمان اداری و بازنشستگی کشور با به کارگیری نوزایی سد جدیدی برای ادامه ریاستش ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.