کهگیلویه و بویراحمد در کشور رتبه نخست تزریق واکسن را دارد

 محمدمهدی بانشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ هزار و ۹۰۸ دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد که نسبت به میانگین کشوری سرعت تزریق سه برابر بوده است.

وی افزود: تاکنون ۲۲۳ هزار و ۴۱۱ نفر  در کهگیلویه و بویراحمد نوبت اول واکسن کرونا و ۹۶ هزار و ۶۳۷ نفر دُز دوم را دریافت کرده‌اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ابتدای شیروع واکسیناسیون در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون ۴۲ درصد گرو های هدف واکسن دریافت کرده اند که این میزان در کشور ۳۲ درصد است.

بانشی عنوان کرد: هم اکنون ۹۰ هزار دوز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دوز آن تزریق می شود.

وی ابراز داشت: در کمتر از یک ماه آینده دز اول همه گروه های هدف و تا ۲ ماه آینده دز دوم در کهگیلویه و بویراحمد به اتمام می رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: در روزهای اخیر جدولی در فضای مجازی منتشر شده که کهگیلویه و بویراحمد را در زمینه تزریق واکسن جزو استان های رده آخر قرار داده بود که این جدول جعلی بوده و وزارت بهداشت هم آن را تکذیب کرده است.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد هم در زمینه تامین واکسن و هم تزریق آن رتبه اول کشور را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.