رئیس فیفا پیگیر فوتبال ایران است/فدراسیون کانون نفرت پراکنی بود

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب‌الدین عزیزی خادم که شامگاه امروز جمعه میهمان شبکه خبر بود درباره اعزام تیم ملی فوتسال به مسابقات جهانی گفت: وقتی قبول مسئولیت کردیم و اعتماد به بنده شد شرایط خوبی نبود. خیلی از تیم‌های ملی ما مهجور بودند. فوتسال و سایر تیم‌های ملی در بی برنامگی بودند و ما سعی کردین ابتدا شرایطی را برای برون رفت از این وضعیت ایجاد کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: شرایط طوری شده بود که فدراسیون تبدیل به کانون بحران و نفرت پراکنی به جای همبستگی شده بود. فوتبال به نوعی همبستگی ایجاد می‌کند و ما برای همین به سمت توسعه رفتیم. فوتسال و به خصوص بانوان بیشتر از بقیه تیم‌ها مهجور مانده بود.

عزیزی خادم درباره فوتسال گفت: تیم فوتسال ایران یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر دنیا است. باید بگویم فدراسیون سال‌ها در این زمینه‌ها در بلاتکلیفی بود و دستمزد همین کادر فنی تیم فوتسال پرداخت نشده بود.

عزیزی خادم گفت: با برنامه‌ریزی قدم برداشتیم. تیم‌های ملی ما اردوهایی را در تایلند، بلاروس، کیش، تهران و … اردو داشتند. یکی از نمادهای توسعه همین تیم فوتسال بود و ما دنبال یک پروژه بزرگ هستیم تا ۱۰ سال آینده را برنامه‌ریزی کنیم تا افرادی را به کار بگیریم که پشتوانه فوتسال ما باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره اینکه آیا امیدوارم به حضور در مرحله نهایی تیم فوتسال در رقابت‌های جام جهانی است، تصریح کرد: نگاه فدراسیون ساختاری و توسعه‌ای است، در کنار نتیجه گرفتن توسعه هم اهمیت دارد. بخشی از توان ما برای توسعه است. وقتی در نزدیکی کشور ما در خاورمیانه جام جهانی برگزار می‌کنند، باید این نگاه نتیجه و نتیجه‌گیری را تغییر دهیم. کدام فدراسیون دوست ندارد نتیجه بگیرد، اما توسعه نیاز به زمان دارد. خودم هفته آینده به لیتوانی می‌روم تا در کنار تیم باشم.

او درباره استعفای مهرداد سراجی از کمیته فوتسال تصریح کرد: امورات فوتسال را به دبیر کل محول کردم و او برای این کار مأمور شده است. هر کسی علاقه‌مند است کار می‌کند و هر کسی نمی‌تواند برود. اینجا دلیل علاقه‌مندی ما به یکدیگر کار کردن است و من هم دلیل استعفای آقای سراجی را نفهمیدم.

عزیزی خادم درباره پایان قرارداد محمد ناظم الشریعه با فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بله تمام شده است. درباره پایان قرارداد محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: قرارداد آقای ناظم الشریعه و کادر او تمام شده است.

رئیس فیفا پیگیر فوتبال ایران است/فدراسیون کانون نفرت پراکنی بود

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نشست خود با جیانی اینفانتینو در قطر یادآور شد: با اینفانتینو صحبت‌های مبسوطی انجام شد. او را برای دیدن بازی تیم ملی دعوت کردیم که قرار شد به ما اعلام کند برای بازی با عراق یا امارات به تهران بیاید تا ما کشورهای همسایه را هم دعوت کنیم.

عزیزی خادم ادامه داد: با او درباره میزبانی و VAR هم صحبت کردیم که در خصوص میزبانی اعلام کرد اگر به دلیل شرایط کرونا قرار باشد ایران میزبان نباشد، سایر کشورها هم نمی‌توانند میزبان شوند. درباره VAR هم ما بحث این تجهیزات را برای چهار بازی خانگی تیم ملی داریم که آخرین مکاتبات‌مان را با فیفا انجام دادیم. تا یکی دو هفته آینده باید وضعیت تجهیزات VAR را بررسی کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره پیگیری‌های اینفانتینو درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تاکید کرد: بحث اساسنامه فدراسیون و حضور بانوان هم از دیگر مواردی بود که درباره اساسنامه هفته گذشته جلسه‌ای را در وزارت ورزش و جوانان داشتیم که باید به زودی موضوع اساسنامه در مجلس تصویب شود.

عزیزی خادم درباره نتایج تیم ملی فوتبال ایران گفت: بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به حمایت داریم. یک بار دیگر به رنکینگ اول آسیا برگشتیم رتبه ۲۲ جهان را داریم.

عزیزی خادم از توجه ویژه به فوتبال بانوان صحبت کرد و گفت: آنها متأسفانه زمانی لباس واحد نداشتند اما حالا پرواز چارتر اختصاصی دارند.

او درباره حضور مهدی مهدوی کیا نیز تصریح کرد: در تیم امید مهدی مهدوی‌کیا را آوردیم و وقتی از توسعه صحبت می‌کنیم، باید همه کار برای این موضوع کنیم. سرمربیان تیم‌های پایه دیگر نوجوانان و جوانان نیز خیلی زود مشخص خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.