درصد واکسیناسیون در کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری بالاتر رفت

به گزارش ایرنا ، حسین کلانتری روز شنبه در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در یاسوج اضافه کرد : در نتیجه سرعت واکسیناسیون در این استان به عنوان عامل اصلی کاهش مرگ و میر کرونایی موجب شده  که سن فوتی ها از ۷۳ به ۵۷ سال رسیده و روند مبتلایان به این ویروس سیر نزولی به خود بگیرد.

وی افزود: وضعیت واکسیناسیون در استان مطلوب است حتی ۱۲ درصد نسبت به کشور جلوتر است اما همچنان به دنبال افزایش سرعت واکسیناسیون هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد مراکز واکسیناسیون در استان باید افزایش یابد تا آمار روزانه انجام واکسیناسیون بیشتر شود.

کلانتری ابراز داشت: چنانچه واکسیناسیون در استان انجام نمی گرفت روزانه شاهد مرگ و میر حدود سه برابری آمار امروزی بودیم.

وی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ۷۹ درصد است که این میزان زمانی که به بیش از ۹۰ درصد برسد قابل قبول خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کمیته نظارت در شهرستان های مختلف به ویژه در بویراحمد، گچساران و چرام فعال شود و با هر گونه تجمع برخورد کنند.

کلانتری عنوان کرد: متولیان حوزه آموزش و پرورش، سرویس مدارس و تمامی عوامل اجرایی آن و خانواده هایشان باید واکسینه شوند تا خانواده ها با خیال راحت تری دانش آموزان خود را به مدرسه بفرستند.

وی افزود: سرعت واکسیناسیون فرهنگیان در دز دوم افزایش یابد تا هر چه سریع تر مقدمات آغاز مدارس فراهم شود.

کلانتری گفت: هم اینک ۶۰ هزار دز واکسن ذخیره در استان وجود دارد و کمبودی برای تزریق واکسن در شرایط فعلی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.