مغرور نشویم صعود زودهنگام به جام‌جهانی داریم/اسکوچیچ خودنمایی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران با کسب دومین پیروزی متوالی مقابل عراق توانست با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه A انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا قرار گیرد. ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی با سه گل از سد عراق گذشتند که دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات خود را پس از دوران نقاهت به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا روی نیمکت داشتند.

بهنام ابوالقاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به دلایل موفقیت تیم ملی ایران در شروع بازی‌های مرحله‌ای گروهی، حضور اسکوچیچ در کسب پیروزی قاطع مقابل رقیب سنتی را پراهمیت دانست.

هوشمندانه بردیم

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره عملکرد ملی‌پوشان در بازی با عراق گفت: خیلی خوب توانستیم گل اول را در همان دقایق ابتدایی بزنیم. عراق کاملاً از هم پاشید و تیم ملی ایران توانست این روند را به خوبی مدیریت کند تا در نیمه دوم به دور از احساسات، گل‌های دوم و سوم را بزند و پیروز بازی شود.

وی ادامه داد: کلاس بالای جهانی از مدیریت در زمین مسابقه را دیدیم که تیم ملی ایران توانست با هوشمندی پیاده کند. باید چنین دیدگاهی در بین ملی‌پوشان ادامه پیدا کند. اسکوچیچ متواضعانه خودنمایی کرد.

ابوالقاسم‌پور با اشاره به تأثیر حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران تأکید کرد: کسب ۹ پیروزی متوالی در ۹ بازی ابتدایی کار هر کسی نیست. اسکوچیچ دور از هر حاشیه‌ای این کار را کرد و با تواضع و فروتنی خودنمایی داشت. ملت ایران شایسته چنین افرادی هستند که بتوانند به دور از حاشیه برای اعتلای فوتبال در سطح ملی تلاش کنند.

انتقاد کنید نه تخریب

پیشکسوت فوتبال ایران ضمن ابراز گلایه از نحوه برخورد با عملکرد اسکوچیچ از سوی برخی کارشناسان فوتبال گفت: هر کس فوتبال بازی کرده باشد، می‌داند نخستین بازی در مراحل گروهی حساس چقدر سخت و دشوار است. متأسفانه برخی کارشناسان پس از برد یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل سوریه به جای انتقاد، تخریب و خودخواسته جو را متشنج کردند تا عملکرد کادر فنی را زیر سوال ببرند. باید بگویم آنها چه خوششان بیاید یا نه، اسکوچیچ نتیجه گرفته است.

ابوالقاسم‌پور ادامه داد: عراق را پس از سال‌ها در طول سه ماه دو بار برده‌ایم. فکر می‌کنم وقت آن است که این افراد دست از تخریب بردارند و برای موفقیت تیم ملی انرژی مثبت بفرستند.

عراق همان تیم قدیمی است

وی درباره عملکرد تیم ملی عراق گفت: به هیچ وجه آنها نسبت به گذشته ضعیف‌تر نشده بودند، کاملاً با برنامه آمدند تا پس از تساوی خوب مقابل کره جنوبی در سئول بتوانند ایران را شکست دهند. آنها مقابل تاکتیک‌های تیم ملی ایران غافلگیر شدند. کره جنوبی تلاش کرد که عراق را ببرد اما این ایران بود که با آرامش و هوشمندی به سه امتیاز باارزش رسید.

مغرور نشویم صعود زودهنگام به جام‌جهانی داریم/اسکوچیچ خودنمایی کرد

کار صعود راحت شد نه قطعی

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص نتایج تیم ملی ادامه داد: قطعاً برد مقابل عراق به نفع ما در ادامه بازی‌ها می‌شود. کارمان خیلی راحت شد اما هیچ‌چیز قطعی نیست و باید مقابل کره جنوبی عرض‌اندام کنیم.

حریف اصلی ایران، کُره است

ابوالقاسم‌پور تأکید کرد: قطعاً حریف اصلی در مسیر صعود به جام‌جهانی، کره جنوبی است؛ باید این تیم را در دیدار رفت شکست دهیم تا با خیال راحت برای بازی‌های بعدی اقدام کنیم. احترام ویژه‌ای برای لبنان و امارات قائلم اما فکر می‌کنم اتحاد، انسجام و تجربه ملی‌پوشان ایران به حدی است که می‌توانند امارات و لبنان را شکست دهند.

وی درباره اهمیت میزبانی از کره جنوبی در تهران تصریح کرد: کم‌کم تماشاگران به ورزشگاه‌ها برمی‌گردند. چیزی که اکنون اهمیت دارد، حفظ میزبانی در ادامه رقابت‌ها است. باید تمام تلاش به کار گرفته شود تا فدراسیون بار دیگر بتواند میزبان بازی با کره جنوبی شود.

مغرور نشویم صعود زودهنگام به جام‌جهانی داریم/اسکوچیچ خودنمایی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.