۴۰۰ نیروی آموزش دیده در عملیات مهار آتش کوه نور بویراحمد شرکت دارند

به گزارش ایرنا ، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد که خود با لباس امدادی در جمع نیروهای عملیاتی و مردمی که در حال خاموش کردن آتش بودند ، حضور داشت، به رسانه ها ، گفت: علاوه بر وجود نیروهای پرشمار مردمی و امدادی بالگرد آب پاش برای مهار کامل آتش اعزام شده است.

وی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه بخش عمده ای از آتش سوزی ها طی دو روز گذشته مهار شده و مابقی منطقه در کنترل نیروها قرار گرفته است ، افزود: تلاش شبانه روزی نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امدادی و عملیاتی در منطقه تا پایان کامل مهار اتش  همچنان  ادامه دارد.

حضور ۴۰۰ نیروی آموزش دیده و مردمی در عملیات مهار آتش کوه نور بویراحمد

کلانتری تصریح کرد: سخت گذر بودن منطقه و وزش شدید باد تاکنون کار مهار آتش  را دشوار کرده است ولی امیدوارم با ورود بالگرد آب پاش هر چه سریع تر موفق به اطفای کامل حریق شویم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که از دقایق اولیه وقوع آتش سوزی در کوه نیر با بسیج همه امکانات و تجهیزات و آماده باش ستاد مدیریت بحران استان و اعزام نیروها جهت مهار آتش فرماندهی این عملیات را بر عهده داشت ، امروز خود به صورت میدانی در محل وقوع آتش سوزی حاضر شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار یعنی حدود ۹۰ درصد آن، اراضی ملی بوده که ۸۷۳ هزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و ۵۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار آن را مرتع تشکیل می‌دهد و در واقع ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی این استان خاموش شده که برای اطفای حریق ۱۰ مورد آن از بالگرد کمک گرفته شده است.

امسال پنج آتش سوزی گسترده در جنگل ها و مراتع شهرستان کهگیلویه خاموش شد و جنگل های شهرستان های گچساران، بهمئی و بویراحمد هر کدام چهار بار شاهد آتش سوزی گسترده بودند.

در همین مدت در شهرستان چرام ۲ فقره و در شهرستان های لنده و باشت هر کدام یک آتش سوزی گسترده مهار شد.

 کارشناسان منابع طبیعی میزان خسارت آتش سوزی بر عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری را ۲۵۰میلیارد ریال برآورد کرده اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد که با حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.