نقش یک فرد سیاسی در انتخاب معاونان/سفارش شده‌ها در راه وزارت ورزش

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از توصیه‌هایی که جامعه ورزش قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به ابراهیم رئیسی داشت این بود که یک ورزشی را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کند تا پای افراد سیاسی به ورزش قطع شود.

رئیس جمهور نیز به این پیشنهاد رنگ تحقق بخشید و قهرمان سابق دوومیدانی آسیا و یکی از مدیران ورزشی را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کرد و هر چند این گزینه پیشنهاد رای قاطعی نیاورد اما به عنوان وزیر ورزش و جوانان از مجلس رای اعتماد گرفت.

با انتخاب حمید سجادی امیدواری در جامعه ورزش بیشتر از گذشته شد که وی با انتخاب های مدیران ورزش همان سیاست رئیس جمهور را دنبال کند تا در دوره چهار ساله «خودِ» ورزشی ها امور این حوزه را اداره کنند و برای نخستین بار «دیگران» برای آنها تصمیم نگیرند.

درحالی که این انتظار جامعه ورزش همچنان ادامه دارد، خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد یکی از افراد سیاسی بانفوذ که در سالهای اخیر تصمیماتی را هم برای ورزش گرفته و افرادی را هم در بخش‌های مختلف سفارش کرده و به کار گمارده است، نقش پررنگی در انتخاب معاونان و مسئولان وزارت ورزش دارد.

البته این فرد در سفارش مدیران و مسئولان به وزیر ورزش تنها نیست و برخی نهادها و ستادها هم در این «توصیه‌ها» دخیل هستند و افرادی را برای مسئولیت های مختلف به حمید سجادی دیکته کرده اند تا اختیار عمل را از وزیر ورزش بگیرند.

معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، معاونت توسعه ورزش بانوان، معاونت امور جوانان، معاونت امور حقوقی، مجلس و استان ها، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، دفتر حوزه وزارتی، اداره کل حراست، اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی و معاونت توسعه مدیریت و منابع از جمله مهمترین مسئولیت هایی هستند که حمید سجادی باید مسئولانش را انتخاب و معرفی کند.

هر چند وزیر ورزش هنوز حکم رسمی را برای این مسئولیت ها امضا نکرده اما برخی افراد انتخاب شده‌اند و قرار است بزودی حکم‌شان هم به صورت رسمی در رسانه های وزارت ورزش منتشر شود.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد در بین نفراتی که برای مسئولیت های مختلف انتخاب شده اند هیچ چهره ورزشی دیده نمی شود و افرادی قرار است در وزارت ورزش مسئولیت بگیرند که «سفارش» شده های نهادها و ستادهای مختلف و آن شخص پرنفوذ سیاسی هستند.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، دفتر حوزه وزارتی، معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، معاونت امور جوانان، معاونت امور حقوقی، مجلس و امور استان ها بخش هایی هستند که مسئولان آن انتخاب شده اند و بزودی حکم شان اعلام خواهد شد.

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین معاونت های وزارت ورزش، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای است که هنوز حمید سجادی نتوانسته مقابل سفارش از بیرون بایستد و نفر مد نظر خودش را انتخاب کند. برای این پست هم هر چند یک فرد ورزشی که سابقه ریاست فدراسیون ها را هم دارد انتخاب شده است اما این انتخاب هم توسط وزیر ورزش صورت نگرفته و از بیرون سفارش شده است!

پیش از این گروه ورزشی خبرگزاری مهر در گزارشی به تبعات انتخاب های غیرورزشی و ناموفق بودن حمید سجادی در وزارت ورزش اشاره و تاکید کرده بود که وزیر ورزش اگر می خواهد پرچم ورزشی ها را در دولت های بعدی بالا نگه دارد باید مقابل فشار از بالا بایستد و اجازه ندهد امور ورزش در اختیار افرادی قرار بگیرد که کمترین آشنایی را با این حوزه دارند.

با این حال به نظر می رسد توان حمید سجادی مقابل فشارها و تعیین تکلیف هایی که از بیرون برای ورزش می شود کافی نیست و او ناچار است برابر فشارهای سیاسی و گزینه های تحمیلی سر خم کند و حکم هایی را بزند که خودش هم خیلی راضی به آنها نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.