ایران همان تیمی است که انتظارش را داشتم/غیبت طیبی نگران کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در پایان مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی موفق شد با کسب ۶ امتیاز از گروه F به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند و حریف ازبکستان شود. ایران در مرحله گروهی برابر آمریکا و صربستان پیروز شد و برابر آرژانتین شکست خورد.

«استیو هریس» خبرنگار فوتسال ژاپن که رویدادهای فوتسال جهان را به دقت زیر نظر دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر به ارزیابی جزئی‌تر عملکرد ایران و سایر تیم‌ها در جام جهانی پرداخت و ضمن تاکید بر دشوار بودن کار ایران برابر ازبکستان، اعلام کرد شانس صعود تیم کشورمان به مرحله نیمه نهایی ۵۰ درصد است.

مشروح گفتگوی «استیو هریس» با خبرنگار مهر در ادامه می‌آید:

هیچکس صعود ۵ تیم آسیایی را پیش بینی نمی‌کرد

شگفتی جام جهانی فوتسال یک مورد خوشایند بود: تمام ۲۴ تیم بسیار جذاب و سازماندهی شده فوتسال بازی کردند. البته که هنوز تفاوت‌های بزرگی در قابلیت‌ها وجود دارد اما این اجتناب ناپذیر است. ماجرای اصلی و بزرگ، رشد فوتسال آسیا است. هر پنج تیم به مرحله یک هشتم رسیدند. فکر نمی‌کنم هیچکس این مورد را پیش بینی می‌کرد.

جام جهانی لیتوانی ورژن دوم کلمبیا است

فکر می‌کنم جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی ورژن دوم جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا است. در کلمبیا، سلسله قهرمانی‌های برزیل و اسپانیا در هم شکست. آرژانتین قهرمان شد اما همه می‌دانیم که ایران، پرتغال و روسیه هم می‌توانستند قهرمان شوند.

برزیل روی کاغذ تیم خوبی است

آرژانتین و اسپانیا به عنوان تیم‌هایی که بیشترین ثبات را در دفاع و حمله دارند مرا تحت تاثیر خود قرار داده‌اند. برزیل روی کاغذ تیم خوبی است اما من در مورد ترکیب‌های چهار نفره برزیل سوالاتی دارم. ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه پرتغال را واقعاً دوست دارم؛ تیمی که مهارت یکسانی در کنترل بازی و ایجاد موقعیت دارد. روسیه و ایران هم مدعی هستند به خاطر دارا بودن استعداد و تجربه. به نظرم قزاقستان تایلند را شکست می‌دهد اما در میان ۱۰ تیم برتر، شاید قزاقستان آسیب پذیرترین تیم باشد.

ایران همان تیمی است که انتظارش را داشتم/غیبت طیبی نگران کننده است
استیو هریس

ازبکستان حریف دشواری برای ایران است

به نظر می‌رسد ایران تنها تیم آسیایی در مرحله یک چهارم نهایی باشد؛ اگرچه ازبکستان حریف دشواری خواهد بود. وقتی که دو تیم در ماه اکتبر سال گذشته با هم روبرو شدند، ایران دو بار ازبکستان را شکست داد اما تنها با یک اختلاف گل. هر دو بازی را تماشا کردم و می دانم که ایران تقلا کرد. در مورد سه تیم دیگر آسیایی سخت است که تصور کنیم ژاپن برزیل و ویتنام روسیه را شکست می‌دهند (ویتنام روز گذشته به روسیه باخت). همانطور که قبلاً گفتم، تایلند می‌تواند قزاقستان را سورپرایز کند. از تورنمنتی که پیش از شروع جام جهانی برگزار شد متوجه شدیم که تایلند پاورپلی (بازی پنج نفره) تاثیرگذاری دارد. آنها ممکن است از این روش برای شکست دادن قزاقستان استفاده کنند؛ شاید.

نبود طیبی نگران کننده است؛ احمدی رفتارش را کنترل کند

ایران دقیقاً همان تیمی است که من از چند سال پیش انتظارش را داشتم. می‌دانستم که به فرهاد فخیم نیاز می‌شود و از اضافه شدنش به تیم خوشحال شدم. نبود طیبی نگران کننده است اما صادقانه بگویم، فکر می‌کنم احمدعباسی و جاوید از زمان بیشتری که برای بازی دارند لذت می‌برند. عباسی به ویژه در تیم صاحب جایگاهی شده است زیرا او تنها بازیکنی است که به عنوان «پیوت» کلاسیک بازی می‌کند. جاوید قبلاً در این جایگاه بود اما دیگر این‌طور نیست. در مورد دیگر پست‌ها فکر می‌کنم احمدی بازیکن مورد نیازی است اما او باید یاد بگیرد که رفتارش را کنترل کند. کارت قرمز (در بازی با صربستان) به کل تیم آسیب زد.

تیم ایران باید از حسن زاده پیروی کند

صمیمی (دروازه بان تیم ملی) دقیقاً همان دروازه بانی است که تیم به آن نیاز دارد. می‌خواهم بازی‌های بیشتری از اولادقباد ببینم. فکر نمی‌کنم او تا الان بهترین بازی خود را انجام داده باشد. حسن زاده و توکلی مثل همیشه شگفت انگیز هستند. بازگشت اسماعیل پور به فرم مناسب هم خوب است. شجری یک «فیکسو» با ثبات است. نمی دانم چرا رفیعی پور تا الان بازی نکرده است. مثل همیشه: نظم و انضباط: تیم نیاز دارد تا از حسن زاده پیروی کند و آرام و کنترل شده بماند. احساس خشم و هیجان در درون خوب است نه برای ابراز کردن.

احتمال صعود ایران بیش از ۵۰ درصد است

فکر می‌کنم احتمال صعود ایران به مرحله نیمه نهایی بیش از ۵۰ درصد است. بازی با ازبکستان ساده نیست. تایلند حریف ساده‌تری برای ایران نسبت به قزاقستان است (در صورت صعود ایران به مرحله یک چهارم نهایی با یکی از دو تیم تایلند و قزاقستان بازی می‌کند). بنابراین اگر تایلند برنده شود، برای ایران بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.