کُره‌ای‌ها خوشحال هستند کی‌روش نیست/ بلوغ فکری بازیکنان عالی است

بیژن ذوالفقار نسب در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره دیدارهای پیش روی تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات و کره جنوبی در ادامه رقابت‌های گروه A انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: تیم ملی ایران آمادگی روحی و روانی بسیار خوبی با توجه به کسب نتایج درخشان داشته است. ضمن اینکه شرایط بدنی بازیکنان لژیونر در بهترین شرایط است. آنها در تمامی بازی‌های خود نشان داده اند مشکل بدنی ندارند و تا آخرین لحظه برای موفقیت تلاش می‌کنند.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: به کسب نتیجه در بازی با امارات خوشبین هستم. فکر می‌کنم کار خیلی سختی مقابل این تیم نداشته باشیم اما کلید صعود زودهنگام به جام جهانی در بازی با کره جنوبی در تهران است. کره جنوبی برنامه‌ریزی خوبی داشته و قطعاً برای جبران شکست‌های قبلی خود مقابل ایران به میدان می‌آید. تیم ملی کره جنوبی تغییراتی را نیز نسبت به بازی‌های مرحله مقدماتی داشته است و فکر می‌کنم بازی سختی با این تیم داریم.

وی درباره آمار درخشان دراگان اسکوچیچ از زمان نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: شاید خیلی از زمان حضور اسکوچیچ در رأس کادر فنی نگذشته باشد اما او نشان داد با شناختی دقیق از موجودی فعلی بازیکنان و همچنین رقیبان ایران، تیم را هدایت می‌کند. بلوغ فکری بازیکنان تیم ملی عالی است و این به معنی اعتماد به نفس بالای آنها برای ادامه روند پیروزی است.

ذوالفقار نسب درباره قیاس دراگان اسکوچیچ با کارلوس کی روش تاکید کرد: این دو مربی قابل مقایسه نیستند. کی روش با ابعاد شخصیتی متفاوت هشت سال در ایران بود. اسکوچیچ مدت کمی سرمربی تیم ملی است و اخلاق متفاوتی نسبت به کی روش دارد. اسکوچیچ نشان داده اهل حاشیه نیست و امور فنی را در اولویت برنامه‌ریزی‌هایش قرار داده است.

وی ادامه داد: شاید الان کُره‌ای‌ها هم خوشحال باشند که دیگر کارلوس کی روش روی نیمکت ما نیست تا خوشحالی‌های غیر متعارف پس از برد احتمالی کند. فرهنگ فوتبال ایران متفاوت با این رفتار بود اما حالا امیدوار هستیم نه تنها کره را ببریم بلکه با امیدواری برای موفقیت در جام جهانی هم دوراندیشی کنیم.

کُره‌ای‌ها خوشحال هستند کی‌روش نیست/ بلوغ فکری بازیکنان عالی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.