دفاعیات سرمربی تیم ملی فوتسال بعد از حذف از جام جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در واکنش به انتقادات اعزام حسین طیبی مصدوم به مسابقات جام جهانی گفت: طیبی روز پنجم ماه قبل مصدوم شد و طبق نظر کمیته پزشکی می توانست بعد از چند هفته در جام جهانی بازی کند. طیبی برند مملکت ما است و حقش بود بازی کند. اما آنجا شرایطش جوری بود که نشد. من طیبی را با مجوز کتبی کمیته پزشکی به لیتوانی بردم.

ناظم الشریعه در خصوص انتقاداتی که از بازی ایران مقابل صربستان صورت گرفته بود، تصریح کرد: قبل از جام جهانی می گفتند گروه ایران گروه مرگ است. صربستان قبل از جام جهانی با برزیل مساوی کرد و یکی از بهترین تیم های جام جهانی بود. صربستان در وقت اضافه مغلوب پرتغال شد ولی با جنگندگی صربستان را بردیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: من با حسین شمس خیلی صحبت می کردم. او خودش می گفت گره تیم ملی در جام جهانی با بازی اول مقابل صربستان باز می شود که اینطور هم شد. ارزش کار بازیکنان نباید بی ارزش شود.

ناظم الشریعه درباره بالا بودن سن بازیکنان تیم ملی یادآور شد: سن تیم ملی بالا است چون سن لیگ ما بالا است. چند بار خود آقای حسین شمس درباره دعوت فرهاد فخیم صحبت کرد. او شایسته ترین بازیکن فصل گشته بود. وقتی فخیم با ۳۶ سال شایسته ترین بازیکن لیگ است یعنی سن لیگ بالا است.

وی در خصوص خط زدن نام سینا پرکاس دروازه بان تیم ملی و عدم حضورش در جام جهانی گفت: سینا پرکاس در دو، سه سال گشته توسط خود ما به تیم ملی دعوت شد و در ارتباط نزدیک با ما است. در جام جهانی باید بازیکن باتجربه باشد. حتی پاداش بازی اول را هم به سینا دادیم. مسعود محمدی نزدیک به ۲۰ بازی ملی داشت و بیشتر در اولویت بود. شما دیدید با اینکه محمدی هم در جام جهانی بازی کرد اما استرس داشت. همه ما را می شناسند و می دانند که دنبال چیزی نیستیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال همچنین با اشاره به تاکتیک های تیمش گفت: از سال ۲۰۱۶ سعی کردیم تاکتیک را اجرا کنیم. کاری که جلوی برزیل کردیم را جلوی ویتنام هم کردیم. بسته به شرایط حریف سعی می کنیم کار کنیم. قزاقستان مقهور نمایش خوب بازیکنان ما بود. دروازه بانش در نیمه اول دو، سه بار جلو آمد اما کاری از پیش نبرد. ما تاکتیک اصلی قزاقستان را از کار انداختیم. از نیمه دوم بازی با قزاقستان شرایط ما دشوار شد.

«چرا ایران در نیمه دوم تمام مسابقات گل می خورد و افت می کرد؟» سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال گفت: ازبکستان در ابتدای نیمه دوم مقابل ما عددی نبود. آخر بازی با ازبکستان فکر کردیم کار تمام شده است و اختلاف زیاد شده بود که باعث شد چند گل بخوریم. هیچ تیمی نتوانست ۹ گل به ازبکستان بزند.

وی با بیان اینکه قزاقستان با بازی پنج نفره نتوانست به ایران گل بزند، در خصوص مشکل اصلی تیم ملی مقابل ازبکستان به شبکه ورزش گفت: بازی با ازبکستان بچه ها فکر کردند باید توپ را بگیرند و گل بزنند. اشتباه کردند. واقعیت را باید گفت. چه اشکالی دارد.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان گفت: بچه ها تلاششان را کردند. خوب نیست بگوییم همه چیز تمام شده است. قزاقستان طی چند روز گذشته در دو، سه رشته تیمی دیگر هم ایران را هم حذف کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.