دفاع استقلال ایتالیایی است/ خط حمله مثل تیم کی‌روش شده است!

ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص پیروزی یک بر صفر استقلال برابر سپاهان در هفته دهم لیگ برتر اظهار داشت: استقلال با اینکه میزبان بود اما در نیمه دوم تحت فشار حملات سپاهان قرار گرفت و بیشتر به کار دفاعی پرداخت. استقلال هنوز نتوانسته بازی‌های هجومی که در سالیان گذشته از خود به نمایش می‌گذاشت را انجام دهد. مهاجمان استقلال کمتر گلزنی کرده‌اند.

همدانی در خصوص شرایط تیم سپاهان تصریح کرد: اصفهانی‌ها فوتبال خوبی ارائه کردند اما برای استقلال صدرنشینی بسیار مهم بود. سپاهان حملات زیادی بر روی دروازه استقلال انجام داد اما هماهنگی خط دفاع و آمادگی سیدحسین حسینی درون دروازه باعث شد سپاهان به گل نرسد. ساختار دفاعی آبی پوشان بهتر از ساختار حمله این تیم است و فرهاد مجیدی باید در هفته‌های آینده و جام حذفی فکری برای گلزنی مهاجمانش کند. مثل زمانی که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی بود؛ آن زمان تیم ملی ساختار دفاعی خوبی داشت اما در ارائه بازی هجومی و گلزنی ضعیف‌تر بودیم. فرهاد مجیدی که خودش یکی از مهاجمان فوتبال ایران بوده باید تلاش کند تا مهاجمان استقلال بیشتر از گذشته دروازه حریفان را باز کنند.

وی درباره نقش «گابریل پین» مربی ایتالیایی در ساختار موفق دفاعی استقلال، اظهار داشت: پین از فوتبال ایتالیا آمده است؛ جایی که گل زدن بسیار سخت است. باشگاه تصمیم گرفت تا این مربی را به جمع کادر فنی اضافه کند. او کارش را به خوبی انجام می‌دهد. پین ساختار دفاعی استقلال را متحول کرده و اعتقاد دارم در کارش موفق بوده است.

هافبک پیشین استقلال با انتقاد از عملکرد خط حمله این تیم تاکید کرد: ۱۰ گل زده برای ۱۰ بازی نشان خوبی نیست. ضعف‌هایی در استقلال وجود دارد که باید برطرف شود. پرسینگ درستی انجام نمی‌شود. انتقال توپ به جلو خوب نیست و هنوز ایراداتی در خط حمله وجود دارد.

همدانی در مورد دیدار روز یکشنبه استقلال برابر نود ارومیه در جام حذفی بیان کرد: جام حذفی جای اتفاقات عجیب است. نه تنها در فوتبال ما بلکه در فوتبال دنیا هم تیم‌های ناشناس دست به کارهای بزرگ زده و تیم‌های معروف را با بازیکنان بزرگشان از گردونه جام حذفی کنار می‌زنند. استقلال باید بداند راه رسیدن به قهرمانی در جام حذفی کوتاه است. باید با تمام قدرت به مصاف حریف برود تا بتواند به یک پیروزی خوب دست پیدا کرده و به مرحله بعد صعود کند.

هافبک پیشین استقلال در پایان خاطرنشان کرد: در جام حذفی یک اشتباه می‌تواند همه اهداف را از بین ببرد. بازیکنان باید تلاششان را بیشتر کنند. یادم می‌آید مرحوم پورحیدری تأکید داشت که اگر می‌خواهید در یک بازی سخت و حساس برنده شوید، باید دو برابر حریف تلاش کنید تا به پیروزی برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.