صدر گیشه در قرق کمدی‌ها ماند

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، همواره فیلم‌های کمدی در سینمای ایران جان گیشه و سینماداران را نجات داده و حالا در روزهای کرونازده سینما باز هم در میان ۵ فیلم پرفروش هفتگی سینما بالای گیشه در قرق در فیلم کمدی است.

چهار فیلم با محوریت موضوعات اجتماعی و تاریخی نیز رده سوم تا ششم این هفته گیشه را به خود اختصاص داده‌اند.

اما در بررسی میزان فروش کلی فیلم‌ها همچنان دینامیت بعد از ۱۸ هفته نمایش ۳۳ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان فروخته و در صدر پرفروش‌ها قرار دارد.

فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان، با بازی پژمان جمشیدی، محسن کیایی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، زیبا کرمعلی و میرطاهر مظلومی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است.

در خلاصه‌داستان دینامیت آمده است: با نقل مکان کردن دو جوان دانشجو به ساختمانی با همسایه‌های متفاوت، چالش‌ها و مشکلاتی پیش روی آنها قرار می‌گیرد.

دومین فیلم پرفروش سینما گشت ارشاد ۳ به کارگردانی سعید سهیلی است که در پنجمین هفته اکران ۲۵ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان فروش داشته است.

ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهنام بانی، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی فرد با معرفی علیرضا خواجه نیا و با هنرمندی امیر جعفری گروه بازیگران گشت ارشاد ۳ را تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان این فیلم تازه اکران شده آمده است: حسن و عطا پس از سال‌ها به ایران برمی‌گردند. آنها به اجبار برای امرار معاش به نوازندگی در خیابان ها می پردازند، پس از مدتی سودای خوانندگی آنها را رها  نمی کند تا این که تصمیم به انتشار آلبوم موسیقی می‌گیرند. اما به لحاظ مالی در تنگنا هستند پس تصمیم می‌گیرند سراغ یک زمین دار بزرگ در لواسان بروند و او را بدزدند که نقش او را بهنام بانی بازی می کند. اما پس از مدتی با او دوست می‌شوند و زمین دار بزرگ تصمیم می‌گیرد از

حسن و عطا حمایت و هزینه تولید آلبوم موسیقی آنها را تقبل کند. در این مسیر ناگهان اتفاقات عجیبی روی می‌دهد که هر سه آنها را دچار دردسرهای بزرگی می‌کند…

فیلم سینمایی قهرمان ساخته اصغر فرهادی نیز این هفته فروش مجموع خود را به ۱۰ میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومان رساند و در رده سوم پرفروش‌ها باقی ماند.

قهرمان داستان رحیم را دنبال می‌کند که از همسر خود جدا شده و به دلیل بدهی به برادر زن سابقش در زندان است. دختری که رحیم به او علاقه‌مند است، در جریان مرخصی دو روزه او از زندان، یک کیف پر از سکه طلا پیدا می‌کند. رحیم ابتدا تصمیم می‌گیرد از این سکه‌ها برای پرداخت بدهی و آزادی از زندان استفاده کند اما بعدا نقشه پیچیده تری به ذهنش می رسد. فیلم قهرمان تصویری پرجنب و جوش از شهر شیراز به نمایش می‌گذارد و آن را با نقد اجتماعی همراه می‌کند. فرهادی در صحنه ساده این فیلم، یک حکایت اخلاقی پیچیده را با تعلیقی ملموس تلفیق می‌کند.

در این فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی در کنار جمعی از بازیگران بومی شهر شیراز بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی درخت گردو نیز بعد از ۱۳ هفته نمایش در سینماهای سراسر کشور ۳ میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان فروخته است و بعد از دینایمت، گشت ارشاد ۳ و قهرمان در رده چهارم پرفروش‌های سینما قرار گرفته است.

فیلم سینمایی درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سیدمصطفی احمدی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. در این فیلم پیمان معادی، مهران مدیری، مینا ساداتی و مینو شریفی‌پور ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم برای اولین بار در جشنواره فجر سال ۱۳۹۸ به نمایش درآمد و توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد از همان جشنواره باشد.

در خلاصه داستان درخت گردو آمده است: داستان بمباران شیمیایی سردشت است این روایت در روستاهای غرب کشور اتفاق می‌افتد.

اما پنجمین فیلم پرفروش از میان فیلم‌های تازه‌ اکران شده آتابای به کارگردانی نیکی کریمی است که خیلی زود خود را به جمع پرفروش‌ها رسانده و بعد از ۳ هفته نمایش با فروش ۳ میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان در رده پنجم پرفروش‌های هفته قرار گرفت.

آتابای به نویسندگی هادی حجازی فر در سال ۱۳۹۸ در ژانر اجتماعی ساخته شده است.

در این فیلم هادی حجازی فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل و معصومه ربانی‌نیا ایفای نقش می‌کنند.

فیلم آتابای برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و در قسمت های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آتابای ۴۰ ساله به همراه پدر و خواهرزاده‌اش در روستای پیرکندی (خوی) زندگی می‌کنند. او سال‌ها پیش، دانشجوی معماری در دانشگاه هنرهای زیبای تهران بوده و یک سال مانده به فارغ‌التحصیلی، به علت مشکلات روحی ناشی از عشق نافرجام به هم دانشگاهی‌اش، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود بازگشته است…

اما فیلم سینمایی منصور نیز با فروش مجموع ۲ میلیارد و ۷۸۱ میلیون تومان به رده ششم باقی ماند.

این فیلم روایت بخشی از زندگی سردار شهیدمنصور ستاری است که محسن قصابیان نقش این شهید بزرگوار را ایفا کرده و سال گذشته برای نخستین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

در خلاصه داستان منصور آمده است که سال‌های پایانی جنگ است؛ ایران درگیر کمبود تسلیحات نظامی است؛ سرتیپ ستاری بر یک پروژه مهم کار می‌‎کند…

در این فیلم علاوه بر قصابیان هنرمندانی چون لیندا کیانی، حمیدرضا نعیمی، مهدی کوشکی، علیرضا زمانی نسب، قاسم زارع و سیدجواد هاشمی ایفای نقش کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.