حفاری در بخش معدن نیازمند ورود شرکت‌‌های دانش‌بنیان است

بهروز برنا عنوان کرد: اکتشافات معادن کشور نیاز به تجهیزات به روز دارد چراکه می خواهیم از سطح به عمق زمین برویم. از آنجایی که با حفاری عمیق هزینه گرانتر می‌شود، تجهیزات به روز و هوش مصنوعی می تواند در کاهش هزینه ها نقش بسزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ظرفیت‌های اقتصادی اکتشافات ماده معدنی به سمت عناصر همراه ماده معدنی می‌رود که در نهایت چند منظوره و چند محصول داشته باشد.

برنا ادامه داد: از سویی دیگر با توجه به شرایط اقلیمی کشور می‌توانیم از سیستم های کم آب به جهت فراوری در مناطق خشک، استفاده کنیم و پ به همین جهت شرکت های دانش بنیان در این راستا می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند، به شرطی که دانشگاه ها زیرساخت ها را فراهم کرده و اساتید با تکنیک‌های به روز دانشجو و افراد نخبه رشته های وابسته به معدن را تربیت کنند.

مشاور مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ادامه با اشاره به اینکه شرکت های دانش‌بنیان اقدام به نوآوری در در زمینه دستگاه های حفاری کنند، بیان کرد: با تولید دستگاه‌های حفاری پرسرعت که بتوانند روزانه ۳۰۰ متر حفاری انجام دهند و همزمان آنالیز چند عنصر صورت بگیرد، ضمن افزایش سرعت کار می‌تواند داده‌های قابل اعتمادی را ارائه دهد.

برنا در پایان خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی و کشور کانادا که شرایط اقلیمی متفاوتی دارند، امروزه جغرافیایی هوایی با بهره گیری از نرم افزار داده های قابل قبولی را ارائه می دهد، بنابراین تمرکز بر روی شرکت های دانش بنیان و تجهیزات آنها از ملزومات بخش معدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.