جزئیاتی از جلسه کمیته فوتسال/ شانس شمسایی برای تیم ملی بالا رفت

به گزارش خبرنگار مهر، سومین جلسه کمیته فوتسال روز گذشته برگزار شد و شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال میهمان ویژه این جلسه بود. علاوه بر عزیزی خادم، حضور وحید شمسایی معاون کمیته فوتسال هم در این جلسه قابل توجه بود چرا که شمسایی در دو جلسه قبلی حضور نداشت و در حالی که بحث تغییر در کادر فنی تیم ملی بالا گرفته است، در این نشست شرکت کرد.

دستور جلسه این جلسه بررسی عملکرد تیم ملی فوتسال در بازی‌های دوستانه با ایتالیا و انتخاب سرمربی تیم جوانان بود. به همین دلیل سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی هم در جمع اعضای کمیته فوتسال و رئیس فدراسیون حاضر شد و گزارشی را در دفاع از عملکردش ارائه کرد.

شمس: ایتالیا دیگر تیم مدعی نیست

حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران که این روزها به عنوان مشاور فوتسالی در کنار عزیزی خادم حضور دارد، در جلسه روز گذشته شرکت کرد. شمس بعد از جام جهانی ۲۰۲۱ و حذف تیم ملی برابر قزاقستان، منتقد اصلی ناظم الشریعه شد و این موضع او در قبال سرمربی تیم ملی در جلسه دیروز از صحبت‌هایی که انجام داد، کاملاً مشخص بود.

شمس در واکنش به دفاعیه ناظم الشریعه از عملکرد تیم ملی در ایتالیا خطاب به اعضای حاضر در جلسه گفت که این کشور سال هاست در فوتسال جهان مدعی نیست و حتی در اروپا هم قدرت گذشته را ندارد. وی برای تکمیل توضیحاتش یادآور شد که ایتالیا در جام جهانی لیتوانی حضور نداشت و در مسابقات انتخابی اروپا ناکام ماند.

جزئیاتی از جلسه کمیته فوتسال/ شانس شمسایی برای تیم ملی بالا رفت
جلسه روز گذشته کمیته فوتسال

کنایه عزیزی خادم؛ کار ناظم الشریعه تمام شد؟

عزیزی خادم بعد از آنکه به ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب شد، تلاش کرد زمینه را برای آمادگی تیم ملی فوتسال ایران پیش از حضور در جام جهانی فراهم کند. او حتی قبل از شروع جام جهانی، قرارداد کادر فنی تیم ملی فوتسال را یک سال تمدید کرد تا به این شکل از ناظم الشریعه و همکارانش حمایت کرده باشد. با این حال گفته می‌شود او دیگر نظری روی ادامه کار با ناظم الشریعه ندارد.

عزیزی خادم در جلسه روز گذشته بحث انتخابات فدراسیون فوتبال را پیش کشید و با کنایه خطاب به سرمربی تیم ملی یادآور شد که در انتخابات به وی رأی نداده اما در عوض او از سرمربی تیم ملی فوتسال حمایت کرده است. وی همچنین با تشکر از ناظم الشریعه اعلام کرده است که ممکن است از او در بخش دیگری استفاده شود تا به این ترتیب به صورت غیر مستقیم پایان کار ناظم الشریعه در تیم ملی را به وی اعلام کند.

جنگ زیر پوستی در کمیته فوتسال

کمیته فوتسال بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی و استعفای مهرداد سراجی، سرانجام به احسان اصولی سپرده شد. اصولی که همزمان رئیس هیأت فوتبال استان خراسان رضوی هم هست، به واسطه ابوالفضل کریمیان سرپرست تیم ملی، حامی ناظم الشریعه است. این موضع سرپرست کمیته فوتسال مخالفانی در این کمیته دارد و باعث ایجاد اختلافاتی بر سر تعیین سرمربی جدید و یا ادامه کار با ناظم الشریعه شده است.

با توجه به نزدیک بودن مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا (فروردین ۱۴۰۱) این‌طور پیش بینی می‌شد که شاید کمیته فوتسال کار را با ناظم الشریعه ادامه بدهد. شاید به همین دلیل بود که بعضی از اعضای کمیته فوتسال خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر نیمکت تیم ملی شدند تا کار به روزهای آخر سال و الزام ادامه کار با کادر فنی فعلی نرسد.

جزئیاتی از جلسه کمیته فوتسال/ شانس شمسایی برای تیم ملی بالا رفت
نمایی از حضور عزیزی خادم و شمسایی در جلسه کمیته فنی

شانس شمسایی چطور دوباره بیشتر شد؟

وحید شمسایی یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی فوتسال به ویژه بعد از جام جهانی ۲۰۲۱ بود ولی در آن زمان گفته می‌شد مبلغ بالای پیشنهادی شمسایی و شروط وی به کمیته فوتسال باعث شد تا فدراسیون قید او را بزند. باوجود این، فدراسیون فوتبال بار دیگر شمسایی را در بین گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی قرار داد و احتمالاً نقش حسین شمس به عنوان مشاور عزیزی خادم و به عنوان منتقد ناظم الشریعه و حامی شمسایی در این موضوع قابل توجه است.

شمس حتی در مصاحبه‌ای به صورت علنی از شمسایی حمایت کرد و او را گزینه نخست نیمکت تیم ملی دانست: «باید منتظر شویم تا سرمربی تیم‌ملی انتخاب شود. کارها باید به ترتیب پیش برود و به نظر می‌رسد ظرف چند روز آینده گزینه نهایی انتخاب شود. نام گزینه‌های داخلی و خارجی مطرح است و حتی سرمربی فعلی تیم ملی فوتسال نیز می‌تواند بماند. البته که گزینه اول وحید شمسایی است ولی شاید فدراسیون تصمیم بگیرد تا محمد ناظم‌الشریعه را حفظ کند. امیدوارم هر فردی که انتخاب می‌شود بتواند تأثیرات مثبتی داشته باشد.»

گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم جوانان

در جلسه کمیته فوتسال بحث و بررسی در خصوص سرنوشت تیم فوتسال جوانان هم صورت گرفت. تیم زیر ۱۹ سال ایران باید هرچه زودتر تشکیل شود تا در مسابقات قهرمانی آسیای مرکزی (کافا) شرکت کند. این مسابقات بهمن ماه به میزبانی قرقیزستان برگزار می‌شود اما تیم ایران نه سرمربی دارد و نه تکلیف بازیکنانش مشخص است.

اعضای کمیته فوتسال فرمی را برای اولویت بندی و انتخاب مربیان تیم جوانان پر کردند. اسامی مربیانی چون حمید شاندیزی، جواد اصغری مقدم، علی صانعی و… در این لیست قرار داشت. حتی محمود خوراکچی سرمربی تیم کراپ الوند هم یکی از گزینه‌های تیم جوانان بود که این مورد با اعتراض وحید شمسایی مواجه شد! گفته می‌شود از میان این اسامی، علی صانعی که سابقه کار با تیم جوانان و قهرمانی در آسیا را هم دارد، گزینه اصلی کمیته فوتسال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.