از رنجی که پرسپولیس می‌برد/ غرامت ۱ میلیون یورویی در انتظار سرخها

به گزارش خبرنگار مهر، بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس پس از اینکه ۱۷ آذر ماه تهران را با تصمیم یکطرفه ترک کرد پس از گذشت نزدیک به ۴۰ روز فسخ یکطرفه قرادادش را نیز در دستور کار خود قرار داد تا بابت دو فصل دیگر نزدیک به ۹۴۸ هزار یورو به همراه پنج درصد سود سالیانه طلبکار شود.

نامه شکایت رادو از پرسپولیس در حالی اخیرا در اختیار کمیته انضباطی فیفا قرار گرفت که او آخرین بازمانده از نسل کُروات‌های دوران درخشان برانکو ایوانکوویچ بود. رادو با پرسپولیس در هر پنج فصل قهرمانی متوالی این تیم در لیگ برتر حضور داشت اما هرگز نتوانست تبدیل به دروازه بان اول این تیم شود.

با این حال رادو با کج سلیقگی محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل وقت پرسپولیس در فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸ قراردادی به مدت سه فصل با سرخ‌ها تمدید کرد تا از همان نخستین روزهای امضای قرارداد مخالفانی را در تیم و بین منتقدان پیدا کند.

میلیاردها برای یک نیمکت نشین

وقتی قرارداد رادو با پرسپولیس برای سه فصل تمدید شد نخستین منتقدان خود را در رختکن پیدا کرد. سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند، کمال کامیابی نیا و امید عالیشاه جزو بازیکنانی شدند که موضع گیری های تندی را نسبت به این بازیکن و تمدید قراردادش با مبلغی بسیار گران قیمت به ارزش ۳۰۰ هزار یورو در فصل اول با افزایش ۲۰ درصد سالیانه در سال دوم و سوم داشتند.

منتقدان رادو در چارچوب دروازه نیز نسبت به این امر مخالفت کردند. نادر باقری مربی مرحوم پیشین پرسپولیس که دی ماه ۱۳۹۸ جان به جان آفرین تسلیم کرد بارها در مصاحبه‌های خود از اشتباه در جذب رادو و پرداخت ارز به این بازیکن «بی تأثیر» انتقاد داشت.

دیدگاهی که سایر پیشکسوتان نظیر حسین عبدی، جواد منافی، ناصر ابراهیمی و… هم در گفتگوهای خود داشتند اما انصاریفرد برای اینکه ثابت کند می‌تواند یکی از بدترین مدیران تاریخ باشگاه پرسپولیس از حیث عقد قرارداد شود بی توجه به تمام این مسائل اقدام کرد.

از رنجی که پرسپولیس می‌برد/ غرامت ۱ میلیون یورویی در انتظار سرخها

اعتراض رادو با زبان بد!

جعفر سمیعی پس از انصاریفرد مدیرعامل پرسپولیس شد و قصد داشت به هر طریق ممکن شرایطی را برای کاهش مبلغ قرارداد رادو یا ترانسفر او در دستور کار قرار دهد اما هیچ باشگاهی حاضر نبود مبلغی نزدیک به پرسپولیس به این دروازه بان کروات بدهد.

سمیعی نیز به دلیل مشکلات مالی، مجبور بود بدهی به رادو را همواره با تأخیر سه تا پنج ماهه پرداخت کند. مطالباتی که همواره باعث اعتراض رادو شده بود تا او بارها در پیغام‌های بسیار تند خود خواستار حل مشکلات مالی اش شود.

شاهکار شکوری برای جذب دنبال‌کننده

ابراهیم شکوری معاون اجرایی دوران مدیرعاملی سمیعی در پرسپولیس بود. او که علاقه خاصی برای کسب شهرت داشت نبرد با رادو را رسانه‌ای کرد و بارها با نوشته‌های خود در توییتر و اینستاگرام درباره دروازه‌بان دوم تیم جنجال آفرینی کرد. رفتارهای شکوری در روزهایی رقم خورد که یحیی گل محمدی بارها و بارها درباره نیاز به او پیغام به باشگاه می‌فرستاد اما شکوری بی هیچ توجهی به دیدگاه سرمربی درباره رادو اظهار نظر می‌کرد.

صحبت‌های شکوری در توییتر علیه رادو باعث شد تا یحیی وارد دعوای تندی با معاون اجرایی وقت باشگاه شود و شکوری را متهم به دخالت در امور رختکن تیم کند. همین موضوع باعث شد تا او دیگر جواب رادو را ندهد تا یحیی گل محمدی وارد ماجرا شده و از دروازه‌بان کروات بخواهد به قهر خود پایان دهد و به تهران بازگردد تا برای پرسپولیس بازی کند.

از رنجی که پرسپولیس می‌برد/ غرامت ۱ میلیون یورویی در انتظار سرخها

بی تفاوت مثل سمیعی

جعفر سمیعی بدون شک یکی از مدیران پرسپولیس بود که سکوت فراوان داشت و رسانه‌ها را هرگز همراه تیم نمی‌دانست. سمیعی که هنوز ابهاماتش درباره نحوه دریافت قرض‌های میلیاردی همچنان پا برجاست و هرگز در این شفاف سازی نکرد نسبت به بدهی‌های رادو نیز بی تفاوت بود.

نحوه برخورد سمیعی و دست‌اندرکاران باشگاه با رادو به قدری خارج از عرف بود که باعث شد دروازه‌بان کروات چندین بار با نامه‌های کتبی هشدار لازم برای فسخ قرارداد را بدهد اما میانجیگری یحیی مانع از این اتفاق شد.

صدری هم مثل سمیعی

مجید صدری سرپرست پیشین پرسپولیس نیز در برخورد با رادو همان راهی را رفت که سمیعی رفته بود. بدهی‌های فراوان پرسپولیس به رادو باعث شد تا این بازیکن برای صدری وقت تعیین کند. صدری نیز بی توجه به این اولتیماتوم و پس از گذشت نزدیک به دو هفته از آن ۵۰ هزار یورو در روز خروج این بازیکن از ایران پرداخت کرد و قول داد ۳۰ هزار یوروی دیگر را ظرف دو هفته آینده پرداخت می‌کند.

رادو نیز بدون اینکه صدری را در جریان تصمیم خود قرار دهد ساختمان باشگاه را ترک کرد تا دیگر حاضر به تمرین کردن با پرسپولیس نشود و حامد لک بدون رقیب در چارچوب دروازه این تیم قرار بگیرد.

از رنجی که پرسپولیس می‌برد/ غرامت ۱ میلیون یورویی در انتظار سرخها

دست‌پخت چند آشپز بی تدبیر!

شکایت رادو از پرسپولیس حاصل دست‌پخت چند مدیر اخیر پرسپولیس بود. انصاریفرد قراردادی عجیب بست، سمیعی و صدری به آن توجه نکردند و شکوری نیز بی هیچ توجهی به خواسته‌های کادر فنی علیه بازیکن خودی خط و نشان می‌کشید. حاصل دسترنجی که نزدیک یک میلیون یورو به رنج هواداران عاشق پرسپولیس اضافه کرد.

باشگاهی که در طول چهار فصل اخیر، محکومیت‌های سنگین بین‌المللی تجربه کرد و تمام مدیرانش، قبلی‌ها را محکوم می‌کردند اما این بار نشان دادند حکم پرسپولیس چیزی جز مدیر بی تدبیر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.