توضیحات اسکوچیچ درباره دعوت کنعانی‌زادگان و غیبت طارمی و آزمون

به گزارش خبرنگار مهر، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری قبل از بازی با عراق در هفته هفتم انتخبی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: بازی با عراق خیلی برای ما اهمیت دارد همانطور که می‌دانید، این بازی و برد در آن می‌تواند صعود ما را به جام جهانی قطعی کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: مشکل کرونا در تیم ما وجود دارد و مهدی طارمی هم هنوز به اردوی ما نرسیده است. عراق یکی از تیم های مهمی است که ما با آن بازی داریم. فعلا هم به خاطر کرونا با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنیم. مهدی طارمی را همچنان در تهران نداریم و باید خودمان را برای دیدار فردا آماده کنیم.

اسکوچیچ تاکید کرد: چهار بازیکن را همراه با مهدی طارمی در اختیار ندارم. با این حال باور دارم که فردا می توانیم حریف را شکست دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال یادآور شد: خیلی ها درباره صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی صحبت می کنند اما فکر می کنم بازی خیلی سختی داریم. بازی های بعدی هم فوق العاده سخت تر خواهد بود. امیدوارم فردا نتیجه خوبی بگیریم و بتوانیم دل مردم را شاد کنیم و قدم رو به جلویی برای مردم برداریم.

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شیوع کرونا احتمال تغییر در ترکیب تیم ملی زیاد است؟ گفت: دغدغه اصلی من بازی فردا است. بعد از اینکه بازی فردا را پشت سر بگذاریم به سایر بازی ها فکر می کنیم.

وی همچنین درباره احتمال جوانگرایی در تیم ملی پس از قطعی شدن صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ تاکید کرد: مهم ترین دیدار، بازی پیش رو با عراق است و من به بازی فردا فکر می کنم. در هر دیدار با توجه به عملکرد بازیکنان ترکیب را تعیین می کنیم. احتمال تغییر هم وجود دارد.

خبرنگاری از اسکوچیچ پرسید که چرا با توجه به خط خوردن مهدی طارمی برای حفظ نظم تیمی در بازی با لبنان و سوریه، این بار محمدحسین کنعانی زادگان در کمال تعجب به اردوی دوره فعلی تیم ملی ایران با حاشیه های جنجالی بدعوت شده است؟ سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال گفت: اول باید بگویم اصول اخلاقی برای من و تیمم اهمیت دارد. اگر بگویم یک چیز برایم مهم است مسائل اخلاقی است چون نماینده یک کشور هستیم. قبول دارم شاید رفتار خوبی از سوی این بازیکن انجام نشده است اما کمیته اخلاق باید درباره او صحبت کند در حالی که چیزی ثابت نشده بود.

اسکوچیچ تاکید کرد: این اتفاق تلنگری بود که بدانیم چه جایگاهی در سطح ملی داریم و باید به اینکه نماینده یک کشور هستیم توجه کنیم.

سرمربی ایران درباره مخالفت باشگاه زنیت روسیه برای در اختیار قرار دادن سردار آزمون به تیم ملی کشورمان گفت: زنیت نمی تواند مخالفت کند چون الان «فیفادی» است. آنها ابتدا گفتند پاسخ تست سردار مثبت است اما سپس جواب آزمایش کرونایش منفی شد. باید برای چنین شرایطی به قوانین AFC رجوع کنیم. آنچه مشخص است بازیکنانی را فردا دراختیار نداریم.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که چه شناختی از ایده های فنی «ژلیکو پتروویچ» سرمربی عراق از زمان حضورش در راس کادر فنی عراق دارد؟ اظهار داشت: هر مربی جدید دیدگاه جدیدی دارد. او توانسته عراق را با انرژی و جوانتر کند. زمانی که او برای تیم دینامو بازی می کرد من بازیکن ریه‌کا بودم و او را می شناسم. در مجموع برای بازی فردا شناخت داریم و آماده هستیم.

وی درباره کیفیت بازیکنان جانشین با توجه به ابتلای چندبازیکن اصلی به کرونا تصریح کرد: در مورد تغییر فکر نمی کنم خیلی اتفاق غیر منتظره ای بیفتد. یک شب به بازی باقی مانده است که برای من شبی طولانی برای انتخاب ترکیب است. طبیعی است انتخاب جانشین برای بازیکنانی مثل سردار آزمون و احمد نورالهی سخت است. به هر حال فردا با تیمی کامل به میدان می رویم.

اسکوچیچ در پایان پاسخ به اینکه آیا به نظرش فدراسیون فوتبال نمی توانست برنامه ریزی بهتری برای حضور مهدی طارمی برای حضور در ایران داشته باشد؟ گفت: وظیفه فدراسیون بوده که برنامه ریزی کند و من می دانم تا حد ممکن تلاشش را کرده است چون می داند مهدی طارمی بازیکن مهمی برای ما است. راستش من کارشناس آب و هوا نیستم که درباره آب و هوای بد و لغو پروازها صحبت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.