اقتدار تیم ملی ایران همه را شگفت زده کرد/ امیدوارم برانکو بماند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی یک بر صفر مقابل عراق توانست صعود خود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قطعی کند اما نوار پیروزی‌های متوالی این تیم با هدایت دراگان اسکوچیچ ادامه داشت تا ارتش سفیدپوش بتواند در بازی با امارات نیز به پیروزی یک بر صفر رسیده و روند ایده آل خود را ادامه دهد.

کره جنوبی نیز با کسب پیروزی ۲ بر صفر مقابل سوریه صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد تا همراه با ایران به عنوان صعود کنندگان قطعی گروه A شناخته شوند.

با این حال همچنان تکلیف گروه B با حضور تیم‌های ژاپن، عربستان و استرالیا نامشخص است و رقابت بین این سه تیم برای صعود مستقیم به جام جهانی بالا گرفته است؛ با این حال شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان به همراه چین و ویتنام دیگر هیچ امیدی برای صعود ندارند.

ولید العبری کارشناس عمانی فوتبال آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره صعود ایران و کره جنوبی به جام جهانی قطر گفت: به نظرم ایران نشان داد بی جهت بهترین آسیا نیست. این تیم با اقتدار و قدرت بالای تاکتیکی خود به جام جهانی رسید. حضور ایران در جام جهانی کاملاً از پیش مشخص بود اما اقتدار این تیم در نتایج همه را شگفت زده کرد.

اقتدار تیم ملی ایران همه را شگفت زده کرد/ امیدوارم برانکو بماند

ولید العبری

او درباره عملکرد تیم ملی ایران تصریح کرد: ژاپن و عربستان تیم‌های خیلی خوبی در گروه دوم هستند. کره جنوبی هم قدرت زیادی داشت اما هیچکدام مثل ایران نبودند. اعتماد به نفس بازیکنان و شیوه بازی‌خوانی کادر فنی تیم ملی ایران همه چیز را به نفع این تیم تمام کرد تا بهترین تیم آسیا راحت به جام جهانی برسد.

العبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بازیکنی از تیم ملی ایران نظر کارشناسان فوتبال در حوزه خلیج فارس را به خود جلب کرده است؟ تاکید کرد: اگر بگویم همه بازیکنان ایران آرزوی هر کشوری هستند دروغ نیست. داشتن مهدی طارمی، سردار آزمون، امیر عابدزاده، احمد نورالهی و … آرزوی هر تیمی است اما به نظرم عملکرد علیرضا جهانبخش شاهکار بود. او بهترین نفر در بین بهترین‌ها بود.

اقتدار تیم ملی ایران همه را شگفت زده کرد/ امیدوارم برانکو بماند
دیدار ایران و امارات

کارشناس فوتبال آسیا با اشاره به عملکرد دراگان اسکوچیچ در رأس کادر فنی تیم ملی ایران افزود: اسکوچیچ حتماً باید در جایگاه فعلی خود با بهترین تیم آسیا بماند. او قدرت رهبری خود را به عنوان مربی آرام نشان داد.

العبری درباره عملکرد برانکو ایوانکوویچ در رأس کادر فنی عمان نیز گفت: برانکو عالی بود. در هیچ دوره‌ای فوتبال عمان نتوانسته بود نشان دهد می‌تواند حرفی برای گفتن در آسیا داشته باشد اما بازی با ژاپن نشان داد قدرت عمان در حال افزایش است. حالا همه امیدواریم برانکو در عمان بماند تا در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا نمایش خیره کننده داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.