فولاد قهرمان شد/ پرسپولیس بازنده بزرگ «سوپر کارت» فوتبال ایران!

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار سوپرجام فوتبال ایران امروز دوشنبه بین دو تیم پرسپولیس (قهرمان فصل گذشته لیگ برتر) و فولاد خوزستان (قهرمان جام حذفی) برگزار شد و در نهایت تیم فولاد با نتیجه یک بر صفر ‏‬به پیروزی رسید.

در این مسابقه که از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی سیرجان آغاز شد، «موسی کولیبالی» (۱۸) برای فولاد گلزنی کرد. به این ترتیب جواد نکونام سرمربی فولاد دومین جام خود را در دوران مربیگری به دست آورد و پرسپولیس از رسیدن به پنجمین قهرمانی در سوپرجام بازماند.

ترکیب پرسپولیس و فولاد؛ ترابی از لیست خارج شد

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس تیمش را در این بازی با ترکیب حامد لک، فرشاد فرجی (علیرضا ابراهیمی)، سید جلال حسینی (۷۰ – وحدت حنانوف)، مهدی شیری، سعید آقایی‌، کمال کامیابی نیا، رضا اسدی (۷۰ -امید عالیشاه)، وحید امیری، علی شجاعی (۷۰ -منوچهر صفروف)، حامد پاکدل (۷۰ – علی نعمتی) و مهدی عبدی روانه میدان کرد. مهدی ترابی سرشناس‌ترین غایب پرسپولیس بود که ساعاتی قبل از شروع مسابقه به دلیل ابتلا به کرونا از لیست خارج شد.

در سوی دیگر میدان، تیم فولاد با هدایت جواد نکونام با احسان مرادیان، ساسان انصاری، موسی کولیبالی، سینا شاه عباسی، محمدرضا عباسی (۶۲ – محمدرضا خلعتبری)، محمد آبشک، مجتبی نجاریان، لوسیانو پری‌را، وحید حیدریه، حمید بوحمدان و علیرضا کوشکی وارد زمین شد.

فولاد با شکست پرسپولیس قهرمان شد/ گل‌محمدی به جام پنجم نرسید

نیمه نخست؛ شوک مدافع خارجی به پرسپولیس

برنامه پرسپولیس در نیمه نخست فشار روی مدافعان فولاد و پِرس از بالا بود اما فولاد به فرارهای «لوسیانو پری را» مهاجم برزیلی خود متکی بود و خط دفاع پرسپولیس را آزار داد. فولادی‌ها در دقیقه ۱۸ و در شرایطی که خطر خاصی روی دروازه دو تیم ایجاد نشده بود، توسط موسی کولیبالی به گل نخست رسیدند. کولیبالی توپ ارسالی از کرنر را در غفلت مدافعان پرسپولیس با یک ضربه سر وارد دروازه حریف کرد.

فولاد بعد از گلزنی به پرسپولیس، دفاع منسجم‌تری انجام داد و اجازه موقعیت سازی به شاگردان یحیی گل محمدی نداد. البته در دقیقه ۳۹ کمال کامیابی نیا هافبک پرسپولیس با ضربه سر دروازه فولاد را باز کرد اما این گل آفساید اعلام شد.

فولاد با شکست پرسپولیس قهرمان شد/ گل‌محمدی به جام پنجم نرسید

نیمه دوم و فشار حملات پرسپولیس

پرسپولیس در نیمه دوم برای جبران نتیجه بازی هجومی تری را انجام داد و مهدی عبدی بر خلاف نیمه اول، بیشتر صاحب موقعیت شد. در دقیقه ۵۴ عبدی سانتر سیدجلال حسینی را به صورت سرضرب روانه دروازه فولاد کرد اما توپ با اختلاف کم به اوت رفت.

اتفاق بد برای پرسپولیس در دقیقه ۶۳ رخ داد؛ زمانی که مهدی شیری مدافع راست این تیم با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد و تیم گل محمدی ۱۰ نفره شد. گل محمدی برای جبران نتیجه در دقیقه ۷۰ دست به ریسک بزرگی زد و چهار تعویض همزمان انجام داد. او با بیرون کشیدن سیدجلال حسینی، علی شجاعی، رضا اسدی و حامد پاکدل، وحدت حنانوف، منوچهر صفروف، امید عالیشاه و علی نعمتی را وارد زمین کرد تا روند بازی را تغییر بدهد.

درگیری‌ها و تنش‌های بالای بازی در نیمه دوم باعث شد تا داور مسابقه کارتهای زرد زیادی نشان بدهد که این موضوع اخراج دو مربی و همچنین اخراج حمید بوحمدان هافبک فولاد در دقیقه ۸۱ را به دنبال داشت.

پرسپولیس با نزدیک شدن به پایان بازی با اضافه کردن علیرضا ابراهیمی به خط حمله در تلاش بود تا گل خورده را جبران کند اما این موقعیت‌ها نتیجه‌ای در پی نداشت. بهترین فرصت پرسپولیس در دقیقه ۸۵ و موقعیت تک به تکی بود که عبدی به دست آورد اما این مهاجم توپ را گم کرد و این فرصت از دست رفت.

فولاد با شکست پرسپولیس قهرمان شد/ گل‌محمدی به جام پنجم نرسید

خداحافظی اکبریان از داوری با کارتهای بی شمار!

محمدرضا اکبریان داور این مسابقه روز عجیبی را پشت سر گذاشت. اکبریان به احسان مرادیان، ساسان انصاری، حمید بوحمدان، محمد آبشک و سینا شاه عباسی از فولاد و رضا اسدی، سیدجلال حسینی و مهدی شیری از پرسپولیس کارت زرد نشان داد. البته شیری در دقیقه ۶۳ و بوحمدان در دقیقه ۸۱ با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شدند.

حمید مطهری مربی پرسپولیس و مهدی هاشمی نسب مربی فولاد خوزستان هم در نیمه دوم با دریافت کارت قرمز از روی نیمکت اخراج شدند.

جواد نکونام سرمربی و حمیدرضا رجبی و حسین کعبی مربیان فولاد هم با کارت زرد جریمه شدند. این آخرین قضاوت حرفه‌ای اکبریان بود و این داور باتجربه با نشان دادن کارتهای زیاد از دنیای قضاوت خداحافظی کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.