گزارش مهر از معمای جذب مهاجم ازبکستانی/ پرسپولیس بازنده می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه پرسپولیس سرانجام امروز جمعه اعلام کرد شیرزود تمیروف مهاجم سابق باشگاه پاختاکور ازبکستان برای انجام تست‌های پزشکی وارد تهران شده است و بعد از انجام موفقیت آمیز این تست‌ها، قراردادش را با پرسپولیس امضا می‌کند.

باشگاه پرسپولیس مدتها بود که اقداماتی برای جذب یک مهاجم انجام می‌داد اما به نتیجه نمی‌رسید. آخرین مورد، انتخاب یک بازیکن پرتغالی توسط یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس بود اما حضور این بازیکن در آستانه سفر به ایران منتفی شد چون باشگاه پرسپولیس در آخرین لحظات متوجه شد مهاجم مدنظر، شرایط بازی در لیگ ایران را ندارد.

این تلاش و رایزنی برای جذب مهاجم جدید امروز به خبر ورود تمیروف به ایران ختم شد اما ابهاماتی پیرامون جذب مهاجم ازبکستانی وجود دارد که حتی ممکن است نتایج بعدی پرسپولیس را در صورت استفاده از این مهاجم تحت تاثیر خود قرار بدهد.

گزارش مهر از معمای جذب مهاجم ازبکستانی/ پرسپولیس بازنده می‌شود؟

زمان پایان نقل و انتقالات نیم فصل ایران

طبق قوانین نقل و انتقالات، بازیکنی می‌تواند به عنوان سهمیه آزاد به لیگ ایران بیاید که قبل از اتمام پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر، تکلیف قراردادش را با تیم سابق خود مشخص کند؛ خواه این قرارداد با باشگاه سابق تمام شده باشد و یا با توافق بازیکن با باشگاه به پایان رسیده باشد. فصل نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران از ۲۶ دی آغاز شد و تا ۲۳ بهمن ادامه داشت.

در واقع اگر بازیکن خارجی قصد اضافه شدن به تیمی از داخل ایران را داشته باشد باید پیش از ۲۳ بهمن (۱۲ فوریه) قراردادش را فسخ کرده باشد اما وضعیت پیرامون قرارداد تمیروف مبهم است.

تمیروف همراه با پاختاکور در اردوی ترکیه

شیرزود تمیروف تا چند روز پیش بازیکن پاختاکور ازبکستان بوده و حتی همراه با این تیم در اردوی آماده سازی ترکیه شرکت کرده است. این بازیکن حتی در بازی‌های تدارکاتی پاختاکور به میدان رفته و نامش ثبت شده است.

بر اساس گزارش سایت باشگاه پاختاکور، تمیروف در دیدار با دینامو اوکراین و از دقیقه ۴۶ به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته است که تصویر این خبر در زیر می‌آید. این بازی ظاهراً ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) برگزار شده است.

گزارش مهر از معمای جذب مهاجم ازبکستانی/ پرسپولیس بازنده می‌شود؟

همچنین نام تمیروف در بازی دوستانه با تیم اوفا روسیه در سایت باشگاه پاختاکور دیده می‌شود. او در این مسابقه هم به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۴۶ به زمین آمده است و نامش با رنگ آبی در تصویر زیر مشخص است.

گزارش مهر از معمای جذب مهاجم ازبکستانی/ پرسپولیس بازنده می‌شود؟

پاسخ خبرنگار ازبکستانی به ابهامات

خبرنگار مهر برای بررسی بیشتر این موضوع دقایقی با «بهروز شویمکولوف» خبرنگار سایت «افکت» ازبکستان گفتگو کرد. بهروز در این گفتگو به نقل از مسئولان باشگاه پاختاکور اعلام کرد که تمیروف به عنوان بازیکن آزاد راهی پرسپولیس شده است.

وی پاسخ به این سئوال که «قرارداد تمیروف دقیقاً چه زمانی با پاختاکور فسخ شده است؟» را به گرفتن اطلاعات از باشگاه پاختاکور موکول کرد. این خبرنگار بعد از دقایقی پرس و جو از طرف ازبکستانی، گفت که مسئولان پاختاکور می‌گویند این قرارداد حدوداً ۱۰ فوریه فسخ شده است (دو روز قبل از پایان نقل و انتقالات لیگ ایران) اما این تاریخ حدودی است.

بهروز درباره اینکه در این صورت چرا تمیروف با پاختاکور در ازبکستان تمرین می کرده و حتی برای این تیم در بازی دوستانه به میدان رفته است؟ پاسخ شفافی نداد و گرفتن جواب را به باشگاه پاختاکور ارجاع داد.

پرسپولیس از فدراسیون ازبکستان استعلام کند

به هر حال جذب تمیروف هرچند احتمالاً باعث حل مشکلات پرسپولیس در خط حمله بشود اما این احتمال هم وجود دارد که باشگاه پاختاکور در زمان فسخ قرارداد این بازیکن پنهان کاری کند. به نظر می‌رسد مطمئن‌ترین راه برای باشگاه پرسپولیس قبل از عقد قرارداد با تمیروف استعلام از فدراسیون فوتبال ازبکستان است.

در غیر این صورت، اگر ثابت شود تمیروف بعد از پایان نقل و انتقالات نیم فصل ایران قراردادش را با پاختاکور فسخ کرده است، این مسئله دردسر بزرگی برای پرسپولیس به همراه خواهد داشت چرا که حریفان پرسپولیس می توانند در مسابقاتی که از تمیروف استفاده شده شکایت کنند و نتیجه را به سود خود تغییر بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.