دست رد طارمی به پیشنهادات لیگ برتر انگلیس/پای پرسپولیس درمیان است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در اوج آمادگی به سر می‌برد و با درخشش در هفته‌های اخیر، یکی از سوژه‌های جذاب رسانه‌های پرتغالی و همچنین ایتالیایی (به دلیل درخشش مقابل لاتزیو) بوده است.

عملکرد طارمی در این شرایط باعث شده است تا حتی بحث پیشنهادات سایر تیم‌ها از جمله باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس به او هم به میان بیاید؛ آن‌هم در حالی که این مهاجم تا سال ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد.

انتقال «لوئیس دیاز» بازیکن سابق پورتو و هم تیمی طارمی به تیم لیورپول انگلیس در نقل و انتقالات زمستانی نشان داد که پورتو کاملاً از سوی تیم‌های بزرگ اروپا رصد می‌شود و انتقال مهاجم ایران به تیم‌های بزرگ‌تر چندان دور از دسترس نیست.

روزنامه OJogo پرتغال در شماره امروز خود گزارشی را از شرایط طارمی در پورتو منتشر کرد و به پیشنهادات تیم‌های لیگ برتر انگلیس به مهاجم ایرانی پرداخت. این روزنامه تاکید دارد که طارمی به چند دلیل فعلاً در پورتو می‌ماند و قصد جدایی از این تیم را ندارد.

در این گزارش با تیتر «مهدی جام‌ها را به جک‌پات مالی ترجیح می‌دهد» آمده است: «شرایط ارائه شده توسط پورتو، شانس جدی برای کسب جام‌ها و حضور منظم در بزرگترین رقابت باشگاه‌های اروپا مطابق با برنامه حرفه‌ای مهاجم است. فقط چیزی مشابه با این وضعیت باعث می‌شود او پورتو را ترک کند. نشان دادن نماد پورتو برای هواداران با هر گلی که به ثمر می‌رساند، به علامت خاص و ویژه طارمی تبدیل شده است؛ بازیکنی که در داخل و خارج از زمین در حال اثبات تعهد کامل به باشگاه است.»

دست رد طارمی به پیشنهادات لیگ برتر انگلیس/پای پرسپولیس درمیان است
طارمی بعد از گلزنی به اسپورتینگ لیسبون نماد پورتو را نشان می‌دهد

در ادامه این گزارش آمده است: «طارمی که فصل گذشته در کانون توجه فوتبال اروپا قرار گرفت، در نقل و انتقالات تابستانی و ژانویه پیشنهاداتی را از تیم‌های نیمه دوم جدول لیگ برتر انگلیس دریافت کرده اما ترجیح داده است آنها را نادیده بگیرد. او با وجود اینکه می‌دانست انتقال به انگلیس یک جک‌پات اقتصادی (برد بزرگ مالی) برای او به همراه خواهد داشت، آن را نادیده گرفت.»

طارمی که در ایران آخرین بار برای پرسپولیس بازی کرده است، به نوشته این روزنامه پرتغالی حضور در تیم پورتو را به تیم‌های دیگر ترجیح می‌دهد و اولویتش مسائل مالی نیست: «استقلال مالی که طارمی در زمان حضور در ایران (پرسپولیس) به دست آورده است، به او این امکان را می‌دهد که در مورد برنامه شغلی خود عاقلانه عمل کند. مهدی در مرحله‌ای است که برای بردن جام‌ها و حضور منظم در رقابت‌های برتر اروپا بیشتر از پیوستن به تیمی در لیگ برتر که فقط برای میانه‌های جدول بازی می‌کند یا بدتر از آن سقوط نکردن، ارزش قائل است.»

دست رد طارمی به پیشنهادات لیگ برتر انگلیس/پای پرسپولیس درمیان است

در بخش دیگری از گزارش OJogo آمده است: « در ورزشگاه دراگائو (ورزشگاه اختصاصی پورتو) طارمی می‌داند که تمام شرایط را برای دستیابی به این اهداف بدون تأثیرگذاری بر محبوبیتش در ایران، در اختیار دارد؛ حداقل تا زمانی که به این روند ادامه می‌دهد. و در چند هفته اخیر، این کاری است که او بیش از همه انجام داده است. در چهار بازی اخیر او همیشه یک اقدام تعیین کننده انجام داده است. او در حال حاضر ۲۹ بازی در این فصل دارد، شش بازی کمتر از فصل ۲۰۲۰/۲۱ و در دو مسابقه توانست یک گل را با یک پاس گل ترکیب کند.» (مقابل لاتزیو و اسپورتینگ لیسبون)

مطلب روزنامه پرتغالی به شرایط دشوار طارمی در پورتو، نیمکت نشینی و دور بودن او از تیم ملی ایران هم اشاره کرده و در پایان نوشته است: «دربی مقابل اسپورتینگ در آلوالاده، تنها آخرین نمونه از تأثیر طارمی بر عملکرد هجومی پورتو بود، که باعث شد او به طور کامل نقشی را که لوئیس دیاز با جدایی از پورتو و پیوستن به لیورپول بر جا گذاشته بود، بر عهده بگیرد. جالب اینجاست که او این کار را پس از یک دوره نیمکت نشینی انجام داد که با یک دوره آشفتگی ناشی از سوء تفاهم با دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران ایجاد شد. مهدی اکنون در حال صعود است. او به آینده نگاه می‌کند و احساس می‌کند بیش از هر زمان دیگری به کسب عناوینی که می‌خواهد نزدیک است؛ نه فقط به خاطر پور.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.