آغاز چالش بزرگ و دو دستگی مسئولان فدراسیون فوتبال در مورد اسکوچیچ

به گزارش خبرنگار مهر، ادامه همکاری یا عدم همکاری با سرمربی‌ای که از نظر آماری بهترین عملکرد تاریخ فوتبال ایران را به خود اختصاص داده بود اما از نظر برخی رفتارها و تصمیم ها نتوانسته نمره قبولی بگیرد، مهم‌ترین موضوع فوتبال ایران است که از مدت‌ها قبل همچون آتش زیر خاکستر بود و تنها اولین شکست او با تیم ملی کافی بود تا این آتش زیر خاکستر شعله‌ور شود؛ و نخستین جرقه جدی و رسمی آن هم با یک توئیت زده شد. توئیتی که البته مشخصاً با سفارش و توصیه افراد دیگر حذف، اما تأثیرش را بر فضای فوتبال گذاشت.

با پایان مسابقات مرحله انتخابی، بسیاری از کارشناسان و منتقدان فوتبال بر این عقیده هستند که با اسکوچیچ موفقیت خاصی در جام جهانی نصیب فوتبال ایران نشده و با انجام ۳ بازی در مرحله گروهی به خانه بر می‌گردیم و عده دیگری بر این عقیده هستند چون زمان و بودجه کافی برای استخدام مربی بزرگ‌تر و تاثیرگذار تر نیست، بهتر است با همین مربی که به لحاظ آماری عملکرد خوبی داشته به جام جهانی برویم.

علیرغم برخی حمایت‌های متداول (در چنین شرایطی) خود اسکوچیچ هم می‌داند زیر پایش آنطور که باید سفت نیست و هر آن ممکن است در فدراسیونی که فعلاً رییس ثابت نداشته و ریاست آن به صورت موقت در اختیار ماجدی است تصمیمی گرفته شود که چندان به مذاق او خوش نیاید.

در اتاق فکر فدراسیون و همان‌جایی که تصمیم سازان تیم ملی نشسته‌اند هم اتفاق نظر در خصوص اسکوچیچ وجود ندارد و همین دو گانگی افکار در بین این افراد هم وجود دارد؛ و این موضوع کار مردی را که پس از ۱۵ بازی شکست ناپذیری در بازی شانزدهم طعم شکست را مقابل کره جنوبی چشید برای ادامه همکاری با تیم ملی دشوار تر کرده و آینده پیش روی او را قدری تیره می‌کند.

برخی تصمیمات عجیب اسکوچیچ در نحوه استفاده از بازیکنان در ترکیب تیم ملی و حتی انتخاب یا عدم انتخاب برخی ملی پوشان در ماه‌های اخیر و پس از قطعی شدن حضور تیم ملی در جام جهانی نیز به شائبه‌های پیرامون او دامن زده تا باوجود نتایج خوبی که تا قبل از دیدار با کره جنوبی گرفته بود، منتقدانش را برای برکناری او مصمم‌تر کرده و موضع موافقان این سرمربی کروات را در برابر منتقدان قدری ضعیف کند.

این اتفاقات باعث شد تا حتی پیروزی‌های پرتعداد و مقتدرانه تیم ملی در دیدارهای قبلی هم کم ارزش تر جلوه داده شده و منتقدانش این موضوع را عنوان کنند که با داشتن نسل طلایی فوتبال ایران که در آن جمعی از بهترین لژیونرها حضور دارند، شکست دادن تیم‌های درجه سوم آسیا کار چندان دشواری هم نیست و نباید حاشیه امنیت برای آقای سرمربی ایجاد کند.

آنچه مسلم است این که با پایان رقابتهای انتخابی نشست‌های مهمی در خصوص اسکوچیچ برگزار خواهد شد و تصمیمات مهمی در آن گرفته می‌شود. چنانچه فدراسیون ظرفیت‌های مالی مناسبی داشته باشد هیچ بعید نیست در اسرع وقت به سراغ یک مربی با تجربه تر از اسکوچیچ رفته با این امید که تیم ملی در جام جهانی بتواند بازی‌های امیدوار کننده‌ای ارائه داده و شانس خود را برای صعود از مرحله گروهی به آزمایش بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.