جزئیات مالی بازی ایران و کانادا/ ناکامی دلال ۲۰۰ هزار دلاری

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا در حالی ساعت ۳:۳۰ بامداد ۱۶ خردادماه در ورزشگاه BC Place برگزار می‌شود که هر دو تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارند.

تیم ملی ایران که در جام جهانی با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (ولز یا اسکاتلند- اوکراین) همگروه است، برای شبیه سازی دیدار با آمریکا به مصاف کانادا می‌رود. این دیدار در حالی در تقویم رسمی فیفا گنجانده شده است که توافق‌های مالی مهمی بین فدراسیون دو کشور برای برگزاری این دیدار به امضا رسیده است.

طبق توافق صورت گرفته بین فدراسیون‌های دو کشور که به امضای رئیس فدراسیون کانادا و میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال ایران، افشای بندهای قرارداد از سوی نهادهای رسمی شامل جریمه می‌شود.

جزئیات مالی بازی ایران و کانادا/ ناکامی دلال ۲۰۰هزار دلاری

دیدار دو تیم در حالی از سوی بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران پیگیری شد که پیش از آن دو شرکت تجاری پیشنهاد برگزاری بازی را عنوان کرده بودند اما این موضوع به طور مستقیم در دستور کار قرار گرفت تا از مبلغ درآمد فدراسیون ایران بابت برگزاری این بازی پولی به واسطه داده نشود.

طبق اعلام احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال، این فدراسیون بابت حضور در کانادا و برگزاری این دیدار از همتای کانادایی پول دریافت می‌کند.

این قرارداد قابل قبول ارزی فدراسیون ایران در حالی منعقد شده است که بخشی از آن مرتبط به فروش بلیت بازی است و این مبلغ در کشور کانادا در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

همچنین فدراسیون کانادا متعهد به پرداخت پول بلیت رفت و برگشت سفر اعضای تیم ملی کشورمان نیست و طرف ایرانی موظف است این هزینه‌ها را پرداخت کند.

نکته جالب توجه در این باره سنگ اندازی یکی از شرکت‌های تجاری پس از قطعی شدن برگزاری بازی بوده است.

یکی از کارگزاران ایرانی این شرکت که دیگر سهمی از سود ۱۹۸ هزار دلاری بابت عدم حضور در این قرارداد نداشته است، تلاش خود را برای لغو دیدار ایران و کانادا به کار بست اما فدراسیون کانادا پس از مذاکره مستقیم با بخش بین الملل ایران، پاسخ ایمیل‌های این شخص را نمی‌دهد و قرارداد در سه نسخه انگلیسی به امضای طرفین می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.