مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در نشست هم اندیشی ارتقا تولید دانش بنیان در شرکت های بزرگ با حضور وزیر صمت

۲۵ فروردین‌ماه، نشست هم‌اندیشی ارتقا تولید دانش بنیان در شرکت‌های بزرگ با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و حسین فاطمی‌امین وزیر صمت، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان و جمعی از مدیران شرکت‌های صنعتی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
در این نشست که با هدف بررسی راهکارهای ارتباط موثر و رفع چالش‌های پیش‌روی صنعت و شرکت‌های بزرگ با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان برپا شد، فاطمی‌امین وزیر صمت اظهار داشت: تحقیق و توسعه‌ باید به افزایش تولید، کیفیت، نوآوری و کاهش قیمت  منجر شود. در حوزه تجارت خارجی تمرکزمان بر مسئله دانش بنیان است. باید رتبه پیچیدگی اقتصاد ایران را از صد به زیر پنجاه برسانیم.
در ادامه مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: اکوسیستمی داخل کشور ایجاد شده که از دانشگاه‌ها شروع می‌شود و به بازار می‌رسد. پایه اصلی توسعه صنعتی کشور، صنعت مونتاژ بود. وقتی خودروسازی تحریم می‌شود با چینی‌ها همکاری می‌کند و در زمانی که تحریم نیست با فرانسوی‌ها فعالیت می‌کند، این صنعت نیست، بلکه کارخانه است. صنعت جایی است که خودمان طراحی کنیم و بسازیم. باید خام فروشی را از بین ببریم و از نوآوری استقبال کنیم. توسعه شرکت‌های دانش بنیان شامل سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش‌ها می‌شود.
در این نشست امین ابراهیمی مدیر‌عامل شرکت فولاد خوزستان ضمن بر شمردن فعالیت های دانش‌بنیان در سالیان اخیر و نهادینه بودن این موضوع در شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: به منظور تعامل بهتر با شرکت‌های دانش‌بنیان و تدوین آیین‌نامه‌های حمایتی،‌ می‌بایست دولت و نهادهای نظارتی در ضوابط بازنگری کنند.
وی افزود: لزوم رعایت حقوق معنوی شرکت های بزرگ در راستای حمایت از شرکت های دانش‌بنیان و پیشگیری از سوء استفاده و یا انحصار باید مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.