خیر دنیا و آخرت دینداری است

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر صمدی یزدی امروز چهارشنبه (یکم تیرماه) در ادامه سلسله محافل انس و معرفت ویژه حجاج بیت الله الحرام در هتل راما مدینه با استناد به رویاتی از ائمه معصومین(ع) گفت: انسان برای اینکه آخرت را تحصیل کند و ذخیره ای برای آن به دست آورد باید علاوه بر دین دار بودن، تقوا داشته باشد و به اهل بیت عشق ورزد.

وی افزود: امام صادق (ع) در مورد تقوا بیان می کنند تقوا آن است که آنجا که خدا باید تو را ببیند، ببیند، و آنجا که نهی کرده تو را نبیند.

حجت الاسلام صمدی یزدی سومین عامل به دست آوردن خیر آخرت را محبت اهل بیت (ع) دانست و گفت: امروزه دام های مختلفی برای جدا کردن مردم از اهل بیت و از بین بردن اعتقادات دینی ما گسترده شده است که اگر انسان دینش قوی و محکم نباشد ممکن است سقوط کند.

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: دین سه پایه دارد که اولین آن اعتقاد و باور به خدا، رسول و ائمه اطهار و معاد، دوم توجه به احکام و ترک محرمات و سوم اخلاقیات است.

بر پایه این گزارش، در این محفل، عدنان مومنین از قاریان ممتاز کشورمان آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و در ادامه میثم مطیعی مداح اهل بیت به مرثیه سرایی و روضه‌خوانی پرداخت و حال و هوای معنوی خاصی به این مراسم بخشید و زائران مسجدالنبی (ص) نیز با اشک‌ها و ناله‌های خود با نوای گرم این ذاکراهل بیت همراه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.