نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای طرح تحول سلامت هستیم

مجتبی یوسفی روز دوشنبه در آیین تجلیل از مدافعان سلامت مراکز بهداشت غرب و شرق اهواز که در سالن اجتماعات شرکت گاز خوزستان برگزار شد بیان کرد:متاسفانه ما انواع و اقسام قراردادها را در وزارتخانه‌ها داریم که همه یک کار را انجام می‌دهند ولی حقوق متفاوت می‌گیرند در حالیکه نباید اینگونه باشد. با پیگیری  صورت گرفته پس از چند سال آزمون استخدامی و همچنین بحث تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر انجام شد.

وی افزود: در آزمون استخدامی برای کسانی که در حوزه کرونا خدمت کردند ضریب در نظر گرفتیم و پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و ۸۹ روزه هستیم چرا که معتقدیم آنها در شرایط سخت جان خود را برای مردم گذاشتند. نباید اینگونه باشد که در بحران ها از افرادی استفاده کنیم و وقتی بحران تمام شد، بگوییم به آنها نیاز نداریم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: این عدالت نیست که برای یک کار چند نوع حقوق پرداخت شود، ما این موارد را در مجلس پیگیری می کنیم و در این زمینه تعاملی با دولت انجام می‌دهیم تا بار مالی آن تامین شود.

وی بیان کرد:عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد به معنی برابری نیست زیرا کسی که تحصیلات بالاتری دارد و در شرایط سخت کار می‌کند باید حقوق بیشتری بگیرد. اگر در یک وزارتخانه برای یک کار با یک مدرک چند نوع حقوق پرداخت شود بی عدالتی است. همچنین نباید دستمزد فردی که در بدترین شرایط از جان خود مایه می‌گذارد با فردی که در تهران و پشت میز است، یکسان باشد.

وی افزود: معتقدیم نباید دستمزد قشری ۱۰ درصد و قشر دیگر ۶۰ درصد افزایش داشته باشد لذا در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم که حقوق ها بر اساس عدالت پرداخت شود هر چند شرایط کشور از نظر مالی سخت است که امیدوارم با همدلی یکدیگر این بی عدالتی در پرداخت دستمزدها برطرف شود.

وی در ادامه گفت: مدافعان سلامت با کمترین مزایا، بدون منت و در بدترین شرایط به مردم خدمت رسانی کرده و می‌کنند.

وی افزود: مدافعان سلامت در ۲ سال اخیر جان خود را کف دست گذاشته و بیش از ۳۰۰ شهید در بحث کرونا تقدیم کردند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ سال پیش، خیلی ها حتی جرات رفتن به بیمارستان را نداشتند اما کادر درمان با جسارت و سختی هر چه تمام به مردم خدمت رسانی کردند و در مواردی مجبور بودند چند ماه اعضای  خانواده خود را نبینند.
وی افزود: در خوزستان حدود ۵۰ نفر از کادر بهداشت و درمان به طور مستقیم و غیر مستقیم در این راه جانشان را از دست دادند که این موضوع نشان از نوع دوستی و رشادت های این قشر دارد.

یوسفی ادامه داد:پارسال در همین موقع روزانه ۷۵۰ نفر تلفات داشتیم که با واردات ۱۵۰ میلیون دُز واکسن و تلاش مدافعان سلامت، سرانجام این بیماری مهار شد.

در این آیین از ۲۰۰ نفر از مدافعان سلامت مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز تجلیل شد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.