روضه منوره فرصتی که یکبار بیشتر برای حجاج تکرار نخواهد شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۱ که از روز ۲۲ خرداد ماه آغاز شده بود در شامگاه ۱۲ تیرماه پایان یافت و در این اعزام ها که به فرودگاه مدینه منوره و جده انجام گرفت، جمعاً ۳۹ هزار و ۶۰۰ زائر وارد عربستان شدند.

بر همین اساس بخشی از این زائران مدینه قبل و بخشی دیگر مدینه بعد هستند که زائران مدینه قبل در ابتدای سفر، پنج شب را در مدینه اسکان یافتند و سپس عازم مکه مکرمه شدند.

اما امسال وزارت حج و عمره عربستان برای تمامی زائران کشورهای اسلامی که در موسم حج تمتع حاضر هستند برخی محدودیت ها و ضوابط را تعیین کرده که یکی از این محدودیت ها شامل نوبت دهی برای زیارت روضه منوره در شهر مدینه است.

براساس قوانین امسال وزارت حج عربستان تمامی زائران حج زائران می توانند با ورود به سامانه ای که از سوی این وزارتخانه تعیین شده است نام نویسی کرده و بر اساس ساعت تعیین شده فقط یک بار به روضه منوره مشرف شوند.

بر پایه این گزارش زائران در طول پنج شب اقامت خود در مدینه منوره می توانند یکبار از فیض زیارت و عبادت در روضه منوره بهره ببرند.

در این میان بیش از ۲۱ هزار نفر از زائران مدینه قبل کشورمان توانستند در بازه زمانی ذکر شده با کسب نوبت و براساس شرایط و ضوابط تعیین شده بعد از نام نویسی در سامانه توسط بخش انفورماتیک سازمان حج و زیارت، به روضه منوره تشرف یابند.

نوبت گیری برای تشرف به روضه منوره برای زائران «مدینه بعد» نیز از سوی بخش رایانه و با هماهنگی کاروان‌ها صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.