به همت فولاد مردان واحد آهک رکورد تولید آهک شکسته شد

امین بهارلو مدیر بخش مواد اولیه ضمن تبریک عید سعید قربان با اعلام این خبر افزود: نوزدهم تیرماه همزمان با عید سعید قربان واحد تکلیس آهک با تولید ۸۹۴ تن آهک، رکورد جدیدی را به ثبت رساند. رکورد قبلی مربوط به تولید ۸۷۲ تن آهک است که در فروردین ۹۶ محقق شده بود.
وی گفت: ثبت این مقدار تولید در کنار حفظ کیفیت عالی محصول بیانگر تولید با کیفیت و یکی از مهم ترین راهبردهای فولاد خوزستان است.
بهارلو انجام تعمیرات سالیانه و ماهانه با کیفیت، بهبود شرایط فرآیند تولید، اعمال تنظیمات دقیق، پایش مداوم، تلاش پیوسته و هدفمند همکاران تولید و تعمیرات آهک را مهمترین عوامل کسب این موفقیت برشمرد.
شایان ذکر است واحد تکلیس آهک یکی از واحدهای بخش مواد اولیه است که شامل دو خط تولید با ظرفیت اسمی هر کدام ۴۰۰ تن در روز و ظرفیت نهایی ۴۸۰ تن در روز می باشد.
بهارلو در مورد کاربرد های آهک کلسینه در صنعت فولاد افزود: مهم ترین کاربرد آهک، کمک به ایجاد سرباره و حذف ناخالصی های مذاب می باشد که کیفیت آهک نقش مهمی در کیفیت محصول نهایی و شمش فولاد برعهده دارد، آهک علاوه بر حذف ناخالصی ها و شکل دهی سرباره به عنوان گدازه آور نیز عمل می کند. در متالورژی ثانویه که تصفیه فولاد برای تولید استیل با خلوص بالا انجام می شود آهک برای تنظیم دما یا خصوصیات شیمیایی فولاد و خارج کردن ناخالصی های باقیمانده استفاده می شود.
مدیر بخش مواد اولیه افزود: کسب این موفقیت و تداوم روند تولید  شرکت فولاد خوزستان پاسخ محکمی است به کسانی که با هدف توقف تولید، قصد ضربه زدن به صنعت کشور را دارند.
بهارلو از حمایت های بدریغ مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاون بهره برداری و سایر عواملی که در این موفقیت نقش داشتند، تقدیر و تشکر نمود.
وی ابراز امیدواری کرد با تداوم  موفقیت‌های فولاد خوزستان شاهد عزت و شکوفایی روز‌افزون شرکت در عرصه تولید و ارزآوری باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.