سازمان تامین اجتماعی در فصل خزان وضعیت مالی و اقتصادی است

علی محمودی دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران حراست تامین اجتماعی خوزستان در اهواز با بیان اینکه یکی از گزاره های انحرافی که در ذهن بازنشستگان در فضای مجازی ایجاد شده مبتنی بر این است که از تامین اجتماعی دولت زدایی شود افزود: اگر امروز دولت تصمیم بگیرد محل واریز بیمه را از تامین اجتماعی خارج کند در کسری از سال تامین اجتماعی ورشکست می شود.
وی اظهار داشت: وقتی دولت جدید زمام امور تامین اجتماعی را به دست گرفت با انباشت ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار میلیارد ریال وام مواجه بود و ماهانه ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد ریال از بانک رفاه قرض می کرد تا حقوق بازنشستگان را پرداخت کند.
محمودی ادامه داد: اولین رویکرد مدیریت جدید این بود که استقراض از بانک را متوقف کند که از شهریور تا آذرماه موفق شد اما با افزایش دریافتی ها و وارد شدن حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال دریافتی بازنشستگان دوباره در شرایط خاص نقدینگی قرار گرفت.
مدیر کل حراست سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: سازمان تامین اجتماعی باید دوران خوش درآمدی و کم هزینگی را فراموش کند و با فکر اقتصادی بهتری حرکت کند در غیر این صورت تا چهار، پنج سال آینده در پرداخت از محل سرمایه های سازمان به نزدیک رقم صفر می رسد.
وی اضافه کرد: محاسبات نشان می دهد در ۲ سه سال گذشته ۱۷۰ هزار میلیارد ریال معادل ۶ درصد از هزینه های این سازمان از محل شستا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) تحصیل شده و باقی مانده همان حق بیمه ای است که پرداخت می شود.
محمودی در ادامه با بیان اینکه مطلوب جامعه اسلامی نیست بزرگان، ریش سفیدان و پیشکسوتان، مطالبات و انتظارات خود را در کف خیابان دنبال کنند افزود: متاسفانه هیجانات اجتماعی نیز بر این وضعیت غالب می شود و فضا از مطالبه گری صنفی به سیاسی تبدیل شده و شعارهایی غیر از شان ملت ایران سرداده می شود.
وی ادامه داد:  انتظار این است فضای عقلانی و منطقی براین مطالبه گری ها حاکم باشد و اجازه ندهیم دشمن از این خلا علیه انقلاب اسلامی استفاده کند.
مدیر کل حراست سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی بعد ازهفت دهه کنشگری به شرایطی رسیده که خرج سازمان بر دخل آن غلبه کرده است؛ ما در ۷۰ سال گذشته باید امانتداری اموال مردم و مولد سازی سرمایه های تامین اجتماعی را به گونه ای انجام می دادیم که امروز بازنشستگان و مستمری بگیران نگران وضعیت معیشتی خود نباشد اما این روزها به ویژه در خوزستان شاهد نارضایتی نسبت به حوزه تامین اجتماعی و دریافتی ها هستیم.
وی اضافه کرد: درآسیب شناسی گاهی فراموش کردیم امانتدار اموال مردم هستیم و در مدیریت اموال و سرمایه های مردمی حاتم بخشانه وغیرمحتاطانه عمل کردیم بنابراین درصدی که در سرمایه های مردم رسوب و ایجاد ارزش افزوده می کرد و از محل سود و یا اصل آن حقوق بازنشستگان  مستمری بگیران پرداخت می شد محقق نشد.
محمودی بیان کرد: در رویکرد جدید مهارت محوری و رصد اطلاعات مبتنی بر دانش روز و آموزش ها در نظر گرفته شده است اما  تا زمانی که کارکنان سازمان تامین اجتماعی به حراست کمک نکنند توان اشراف کامل برآن چیزی که در چرخه اموال اتفاق می افتد وجود ندارد.
در این آیین از زحمات سیدمحمد عسکری مدیر سابق حراست اداره کل تامین اجتماعی خوزستان تقدیر و خالد زمانی به عنوان مدیر جدید حراست معرفی شد.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.