جزئیاتی از «کودتا» علیه اسکوچیچ در تیم ملی/ برانکو: خجالت می‌کشم!

به گزارش خبرنگار مهر، برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی کشورمان بعد از ایران، در کرواسی هم با حساسیت خاصی دنبال می‌شود و رسانه‌های این کشور پیگیر اخبار و گزارش‌های این مربی هموطن خود هستند.

sportske یکی از رسانه‌های کرواسی است که در دو روز اخیر به بحث برکناری اسکوچیچ پرداخته و در تازه‌ترین گزارش خود، زوایای جدیدی از این ماجرا را بازگو کرده است.

این سایت کُروات گزارش از اتفاقاتی که در ایران برای اسکوچیچ رخ داده، به عنوان یک «کودتا» نام برد و از تماس برانکو ایوانکوویچ خبر داد که تاکید کرده است به جای اسکوچیچ در ایران کار نمی‌کند.

در این گزارش آمده است:

«ایرانی ها تصمیم گیری درباره سرنوشت اسکوچیچ را به تعویق انداخته‌اند اما خیلی زود تصمیم نهایی را خواهند گرفت. بعد از آنکه خبرگزاری دولتی اعلام کرد این مربی کروات به احتمال زیاد اخراج می‌شود و نامزدهای جانشینی او از جمله برانکو ایوانکوویچ که آثار عمیقی در ایران از خود بر جای گذاشته است معرفی کرده بود، سایت فدراسیون فوتبال ایران این خبر را منتشر کرد. خبرها حاکی است که هیات رئیسه فدراسیون ایران جلسه‌ای را با اسکوچیچ برگزار کرده است اما در جلسه بعدی رای نهایی خود را اعلام خواهد کرد. در متنی با عنوان “جلسه سرمربی تیم ملی و اعضای هیئت رئیسه برگزار شد” آمده است افرادی از هیئت رئیسه به همراه دبیر کل فدراسیون به بیان نظرات و شبهات خود پرداختند. سرمربی هم در خصوص اتفاقات و مشکلات توضیحاتی ارائه کرد و به سئوالات پاسخ داد.»

در ادامه این گزارش به دودستگی‌ها در فوتبال ایران و تیم ملی و تاثیر دولت بر رویدادهای فوتبال اشاره و اظهارات میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال درباره اختلاف بازیکنان منعکس شده است.

جزئیاتی از «کودتا» علیه اسکوچیچ در تیم ملی/ برانکو: خجالت می‌کشم!

رسانه کُروات نوشت: «نمی‌توان دقیقاً گفت که چه اتفاقی می‌افتد. بدیهی است که مبارزات فعلی برای برتری در فدراسیون و تیم ملی وجود دارد که ربطی به بازی‌ها و نتایج ملی ندارد. آیا دراگان اسکوچیچ هنوز این فرصت را خواهد داشت تا آنها را در جام جهانی هدایت کند؟ جایی که آنها یک گروه چالش برانگیز با آمریکا، انگلیس و ولز دارند، آیا او در جلسه به اندازه کافی پاسخ‌های قانع کننده‌ای داده و آیا حامیانش قدرت نجاتش را داشته‌اند؟ یا آن جلسه صرفاً برای جلب رضایت حامیانش برگزار شد و قبلاً محاکمه شده است. این موضوع را در این روزها متوجه می‌شویم…»

sportske همچنین به تماس برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران و تیم پرسپولیس با این رسانه برای ارائه توضیحاتی اشاره کرد. برانکو گفت: خیلی خجالت می کشم. روزنامه‌نگاران ایرانی تمام روز با من تماس می‌گیرند. خیلی ناجور است که مرا در آن شرایط قرار می‌دهند، چون انگار دارم اسکوچیچ را خراب می‌کنم.

برانکو افزود: می‌دانید در ایران چه وضعیتی دارم. هر وقت خبری از سرمربی جدید می‌آید از من و کارلوس کی روش یاد می‌کنند اما هیچکس از فدراسیون ایران با من صحبت نکرد. من با عمان تا سال ۲۰۲۴ قرارداد دارم.

سرمربی سابق تیم ملی ایران ضمن حمایت از اسکوچیچ تاکید کرد: برای پذیرفتن چنین شغلی باید خیلی چیزها حل شود. اینها تصمیمات آسانی نیستند و به خصوص برای من ناخوشایند است که مجبور شوم جانشین اسکوچیچ بشوم. من چنین کاری نمی‌کنم و کاری به اخراج او ندارم.

این رسانه در ادامه سراغ ملادن زگانیر دستیار اسکوچیچ در تیم ملی ایران هم رفته است. زگانیر با بیان اینکه نباید از این اتفاقات تعجب کرد، گفت: قبلاً هم صحبت‌هایی بود که ما تغیر می‌کنیم. این اتفاق رخ نداد و حالا تا جایی که من از رسانه‌های ایران دنبال می‌کنم ممکن است این‌طور باشد. یک حجم از انتقادات و بحران شکل گرفته است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا ایرانی‌ها از مربی‌ای که جام جهانی را برایشان به ارمغان آورد راضی نیستند؟ تاکید کرد: به نظر می‌رسد که می‌خواهند یک نفر را از خودشان – به عنوان سرمربی – منصوب کنند.

مربی تیم ملی ایران و دستیار اسکوچیچ افزود: این یک وضعیت خاص است. از ابتدا هم مشکلات زیادی وجود داشت. بی اعتمادی زیادی در کار بود. اسکوچیچ فقط با نتیجه ماندنی چون همیشه برنده بود.

زگانیر همچنین تاکید کرد که اسکوچیچ موفق شد با حضورش در ایران ورق را به سود این تیم برگرداند.

جزئیاتی از «کودتا» علیه اسکوچیچ در تیم ملی/ برانکو: خجالت می‌کشم!
زگانیر

بخش پایانی این گزارش به کمک اسکوچیچ به فوتبال ایران در آستانه حذف از مسابقات انتخابی جام جهانی اختصاص دارد: «به یاد بیاوریم که ایران با هدایت مارک ویلموتس بلژیکی در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل بحرین و عراق شکست خورد و بلافاصله وحشت و نگرانی ایجاد شد. به عنوان کمک اضطراری، آنها اسکوچیچ را استخدام کردند که یک سری از پیروزی‌ها را به دست آورد و آنها را به مسیر درست بازگرداند.

اسکوچیچ سرعت خود را حفظ کرد و در ۱۰ بازی پیاپی پیروز شد. او سپس مقابل کره جنوبی به تساوی یک – یک رسید و بازهم چهار برد متوالی را جشن گرفت. بنابراین ۱۴ پیروزی و یک تساوی نتایج اسکوچیچ از ۱۵ بازی نخست بود که برای بعضی‌ها جواب نبود… آنها سپس ۲ بر صفر مقابل کره جنوبی شکست خوردند و ۲ بر صفر لبنان را شکست دادند. این پایان بازی‌های ایران در انتخابی جام جهانی بود. آنها در ماه ژوئن در دیداری دوستانه با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب الجزایر شدند.»

sportske در نهایت به اختلافات بر سر حمایت از اسکوچیچ پرداخته و تاکید کرده است که انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال سپتامبر برگزار می‌شود؛ اینکه اسکوچیچ بتواند به عنوان سرمربی ایران به کارش ادامه بدهد هنوز نامشخص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.