۴۶ هزار نفر به تماشای یک روزه رایگان «بدون قرار قبلی» و «هناس» نشستند

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، پس از اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر رایگان بودن نمایش ۲ فیلم بدون قرار قبلی و هناس در روز عفاف و حجاب، بلیت‌های روز سه‌شنبه این فیلم، در چند دقیقه به فروش رفت تا معضل گران بودن بلیت در کاهش میزان استقبال از آثار سینمایی، بار دیگر به اثبات برسد.

بر این اساس، هناس با ۲۴۰ سانس نمایش، ۳۰ هزار بلیت فروخت و بدون قرار قبلی نیز در ۱۵۰ سانس، ۱۶ هزار بلیت به فروش رساند.

حال، مقایسه بلیت‌های فروخته‌شده این ۲ فیلم با ۲ فیلم پرفروش سینماهای کشور نشان می‌دهد که مخاطب تا چه اندازه از این فیلم‌ها استقبال به عمل آورده است.

تی‌تی که پرفروش‌ترین فیلم این روزهای سینماهای کشور است، طی روز گذشته، ۵۰۵ سانس نمایش داشت و ۲۰ هزار بلیت فروخت یعنی با بیش از دو برابر سانس نمایش به نسبت هناس، ۱۰ هزار بلیت کمتر از این فیلم فروخت.

انفرادی، دومین فیلم پرمخاطب سینمای ایران نیز ۵۶۰ سانس نمایش داشت و ۲۱ هزار بلیت فروخت که مشخص است ضریب اشغال صندلی‌های این فیلم، به‌مراتب کمتر از ۲ فیلم هناس و بدون قرار قبلی بوده است.

این برای چندمین بار است که تبعات گران بودن بلیت سینماها در استقبال اندک مخاطب از فیلم‌های روی پرده، خود را نشان می‌دهد.

ایرنا در ادامه ارائه راهکارهای افزایش استقبال مخاطبان از فیلم‌های در حال نمایش، افزایش روزهای نیم‌بها، اجباری شدن طرح بلیت شناور برای تمامی سینماهای کشور، کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت بلیت و در نظر گرفتن کدهای تخفیف مخصوص هر سینما را عنوان می‌کند چرا که اصلی‌ترین مانع کاهش ۲۰۰ درصدی مخاطب به نسبت زمان نرمال سینما، کیفیت فیلم‌ها نیست بلکه قیمت ناعادلانه بلیت سینماهاست که برای سال جاری تا ۵۰درصد افزایش یافته و تاثیر مستقیمی در میزان استقبال مخاطب سینما داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.