وزیر کشور: متروپل از مرحله بحران خارج شده است

احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت، درباره آخرین وضعیت متروپل گفت: متروپل از مرحله بحران خارج شده و در اختیار منطقه آزاد قرار گرفته است. آنها براساس قراردادی که بسته شده، ادامه کار را دنبال می کنند.

وزیر کشور درباره اجرای قانون حجاب و عفاف توضیح داد: بانوان ما و دختران ما اکثرا خود را متعهد می‌دانند. عفیف‌تر و بانجابت‌تر از زنان ایرانی در هیچ کجا سراغ نداریم و این جزو افتخارات کشور ماست.

وحیدی ادامه داد: در اجرای این قانون با کرامت باید رفتار شود که این اقدام بر همین اساس است. موارد اندکی وجود دارد که افرادی بسیار متحجرانه می خواهند قانون‌شکنی کنند اما در فراجا اقدامات را با رعایت کرامت دنبال می‌کنند.

وزیر کشور در رابطه با اجرای قانون عفاف و حجاب و اظهار نظرهای پیرامون آن، گفت: موضوع زیست عفیفانه در کشور موضوع بسیار جدی است و حتی اگر عزیزانی که ممکن است حجاب کاملی نداشته باشند و حجابشان نقص داشته باشد به نظام و اسلام وابسته و علاقمند باشند؛ اما زمانی ممکن است برخی از سر غفلت حجاب خود را رعایت نکنند که با تذکر مشفقانه، آن را اصلاح می کنند.

وی افزود: در مورد افرادی که اصرار بر عدم رعایت قانون دارند فرقی نمی کند کجا باشد، باید ملتزم به قانون باشند. موارد بسیار اندکی پیدا می شود که نصایح را هم رعایت نمی‌کنند. تذکرات جدی‌تری به آنها داده می شود که خیلی‌ها هم بعد از آن تذکرات متنبه می‌شوند و به رعایت مقررات توجه می‌کنند.

وزیر کشور در رابطه با خفت‌گیری و امنیت عمومی به جای برخورد با حجاب تاکید کرد: این هم از وظایف نیروی انتظامی است؛ اما انجام یک وظیفه معنای آن را ندارد که وظیفه دیگری زمین بماند. نیروی انتظامی در این موارد هم قاطعانه برخورد می‌کند که نمونه آن سرقت از صندوق‌های سپرده بانک ملی بود که در کمترین فرصت ورود کردند. امنیت ما بسیار خوب است و افراد تلاش‌های مختلفی دارند که به همه آن‌ها توجه می‌کنند.

وی درباره آموزش نیروهای گشت ارشاد گفت: اصل برخورد با کرامت است و همین طور هم برخورد می شود. در برخی موارد ناجا فقط از طریق پیامک اطلاع می‌دهد و شخصی با افراد مواجه نمی‌شود. اما در موارد اندکی که به دنبال هنجارشکنی و قانون‌شکنی باید قانونی با آنها برخورد داشته باشد.

وزیر کشور درباره موضوع آزادسازی سواحل گفت: موضوع آزادسازی سواحل از موارد در دستور کار ما بود که رسیدگی شد و شرایط نسبتا قابل قبولی داشتیم و باید هماهنگ شود عزیزان ما در سفرهای تابستانی خود امکان استفاده بهتری از محیط داشته باشند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.