امام جمعه یاسوج از نحوه فعالیت فروشگاه های زنجیره ای در کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به موضوع مالیات اشاره کرد و گفت: مالیات موضوعی بسیار مهم برای مدیریت کشور بوده و فقط نمی توانیم به درآمدهای نفتی تکیه کنیم همه دنیا و کشورها به وسیله مالیات کشور خود را مدیریت می کنند.

وی در ادامه با انتقاد از فروشگاه های زنجیره ای در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که این فروشگاه ها در منطقه فعالیت می کنند اما مالیاتی را در این استان پرداخت نمی‌کنند.

ایت الله حسینی گفت: آنها درآمد های آنچنانی در استان ما دارند که بازاریان نیز به این عملکرد فروشگاه های زنجیره ای اعتراض دارند به دلیل اینکه پول خود را از این استان کسب کرده و مالیات آن را نمی پردازند.

به گفته امام جمعه یاسوج بازار فروش فروشگاه های زنجیره ای در این استان است اما مالیات آنها در اینجا پرداخت نمی‌شود چه دلیلی دارد که پول این استان به تهران برود در حالی که شهرداری‌ها و استان ما برای رفع مشکلات به این مالیات نیاز دارند. 

امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر فلسفه غدیر را برای نمازگزاران تبیین کرد و آن را یک نعمت بزرگ الهی برای شیعیان دانست.

وی به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان نهادی قانونمند است که جایگاه نظارتی دارد و قوانین را به مصلحت نظام و کشور مورد تایید قرار می‌دهد، قوانینی که بر خلاف مصلحت کشور و نظام نباشد توسط این شورا تایید می شود.

وی افزود: شورای نگهبان افرادی را برای انتخابات رییس جمهوری و مجلس تایید می‌کنند که التزام عملی به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه داشته باشند و در مسیر انقلاب حرکت کنند .

وی ادامه داد : در هر کشوری این نوع ساز و کار وجود دارد و هیچ جا نیست که نهادی مثل شورای نگهبان در آن کشورها نباشد تنها اسامی تفاوت دارد.

امام جمعه یاسوج ضمن تبریک مجدد عید غدیر گفت: بزرگترین نعمتی که خداوند به ما داده نعمت هدایت و ولایت است ولایت به ائمه اطهار که عنایت ویژه خداوند به ما بوده و امروز مفتخریم که جز کافران و منکر ولایت نیستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.