۷ نفر دیگر از مسببان ریزش ساختمان متروپل بازداشت شدند

صادق جعفری چگنی اظهار کرد: با توجه به نظرات کارشناسان، هفت نفر دیگر به عنوان مقصر در ریزش ساختمان متروپل دخیل بودند که دستگیر و بازداشت شدند.

دادستان مرکز استان خوزستان اضافه کرد: تحقیقات تکمیلی رو به پایان است و در اسرع وقت کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال خواهد شد.

همچنین جعفری چگنی درباره تفاضل دیه بانوانی که در حادثه متروپل جان خود را از دست دادند، گفت: با توجه به اینکه هفت نفر از متوفیان حادثه متروپل خانم بودند بنابراین به موجب قانون مجازات اسلامی امکان پرداخت مازاد دیه توسط صندوق تامین خسارات بدنی وجود دارد به همین منظور اقدامات اولیه در جهت پرداخت دیه از این طریق صورت گرفته و در حال انجام است.

بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ریزش کرد.

در این حادثه ۴۳ نفر جان باختند و ۳۷ نفر نیز مصدوم شدند.

۱۵ تیر ماه مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری درباره پرونده متروپل گفت: امید داریم فرایند رسیدگی و اتخاذ تصمیم در دستگاه قضایی با سرعت و دقت صورت گیرد و نتایج را اعلام کنیم. اما براساس آخرین خبر گزارش دادستانی کل کشور و با صرف وقت مناسب و طولانی هیاتی را مستقر کردند این گزارش به اتمام رسیده و تقدیم ریاست قوه قضاییه شده است تا دستورات را ابلاغ کنند و بررسی‌های بعدی در حوزه گزارش صورت گیرد.

وی افزود: اما در باب بحث قضایی پرونده ۱۶ نفر به موجب قرار تامینی بازداشت هستند. شهردار فعلی و اسبق آبادان و کارمندان ذیمدخل، ناظر پروژه‌های مهندسی و شرکت های مشاور جزو بازداشت شدگان هستند.

ستایشی اظهارداشت: هویت عبدالباقی و کشته شدن وی محرز شده است و ضابط خاص در این حوزه در حال تکمیل بررسی موضوع است. به صورت منطقی مطابق موازین نسبت به کسانی که مقصر بودند برخورد با قاطعیت تمام صورت می گیرد تا کسانی که مسبب بودند درسی برای آنها شود و نسبت به سازه های ناایمن تکالیف قانونی خودشان را انجام دهند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.