ترانزیت کالا از مرزهای خوزستان باید رونق بیشتری یابد

آقا رضا فتوحی شنبه در کارگروه صادرات غیر نفتی خوزستان  در سرسرای استانداری اظهار داشت: با توجه به وجود مرزهای آبی و زمینی در خوزستان، ترانزیت کالا باعث اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای استان می شود و در این کارگروه مصوب می شود که خوزستان به منطقه ای برای ترانزیت کالا تبدیل شود.

وی گفت: هر دستگاه به وظایف خود برای بهبود و توسعه زیر ساخت ها در مرزهای خوزستان عمل کند تا شاهد رونق هر چه بیشتر صادرات ازاستان باشیم.

فتوحی اظهار داشت: ساماندهی و رفع مشکلات بارانداز شلمچه به منطقه آزاد اروند و ساماندهی بارانداز چذابه به راهداری واگذار شده است و گمرکات ملزم به نظم بخشی به مرزهای استان هستند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم صادرات آبزیان از هر ۲ مرز چذابه و شلمچه خوزستان افزود: نمی توان مرز چذابه را از صادرات آبزیان حذف کرد و باید زیر ساخت در ۲ مرز برای صادرات آبزیان فراهم شودو در چذابه نیز استقبال برای خرید و فروش آبزیان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان اظهار داشت: از بانک های استان نیز خواستاریم تا در مرزهای استان شعب خود را راه اندازی کنند تا باعث رونق بخشی هر چه بیشتر به مرزهای تجاری خوزستان گردند.

در ادامه این نشست معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان افزود: درخواستی از سوی اتاق بازرگانی خرمشهر برای صادرات آبزیان از مرز شلمچه را داشتیم که مورد بررسی قرار گرفت که با این پیشنهاد در صورت زیر ساخت های لازم موافقت شده است.

نصراله جایمند اظهار داشت: به دلیل نبود زیر ساخت در مرز چذابه صادرات آبزیان از این مرز امکان پذیر نیست اما زیر ساخت های شلمچه برای صادرات این محصول باید بهبود یابد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان درادامه این نشست اظهار داشت: برای صادرات آبزیان باید بسته بندی و فرآوری محصول در خارج از مرزها انجام شود و کالاها با بهداشت کامل صادر گردند.

مصطفی کنارکوهی افزود: اداره کل دامپزشکی خوزستان می تواند یک‌نیرو را در مرز ها برای نظارت بر صادرات و یا واردات آبزیان مستقر کند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.