رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر:باز زنده‌سازی “کارون” بدون دیوار ساحلی موجب آبگرفتگی شهر می‌شود

عادل شیشه‌گری در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای شهر اهواز اظهار کرد: قرار است کار خوبی در خصوص باززنده‌سازی کارون انجام شود اما این کار نیازمند پیش زمینه و پیش نیاز است. بخش زیادی از محدوده‌ای که در سواحل رودخانه کارون شامل پروژه باززنده‌سازی می‌شود هنوز دیوارسازی نشده است و اگر این دیوارها ایجاد نشود در صورت وقوع سیلاب، در مناطقی مانند پارک مالیات آبگرفتگی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه دیوارسازی ساحلی یکی از اولویت‌های اهواز است و باید تکمیل شود، افزود: در صورت اجرای کار باززنده‌سازی رودخانه کارون بدون دیوارسازی ساحلی، با هر سیلاب ابنیه‌های ایجاد شده زیر آب می‌روند و در این خصوص باید با همکاری سازمان آب و برق، کار مشترکی انجام شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: در ساحل‌های شرقی و غربی عرصه‌هایی برای ساخت پارک در نظر گرفته شده است. باید توجه شود همان گونه که در شمال رودخانه بخشی به عنوان پل طبیعت آماده شده است، نیازمند پل طبیعت زیبا در جنوب رودخانه کارون نیز در محدوده شهری هستیم و باید چنین پلی طراحی شود.

سید ناصر مهداوی دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در ادامه گفت: کار خوبی در مناطق سپنتا و پردیس انجام شده و پس از سال‌ها انتظار، مسیر در این دو محله بازگشایی شده است که این کار جای تقدیر دارد.

وی افزود: در بحث آسفالت، برخی از کوچه‌ها و خیابان‌ها اولویت بیشتری دارند اما مشاهده می‌شود کار در این بخش‌ها انجام نمی شود و در خیابان‌های با اولویت بعدی انجام می‌شود که باید به این موضوع توجه شود.

وی افزود: توسعه سواحل مستلزم داشتن راهبرد و سناریوهای مشخص قابل اجرا در شهر است و باید به این موارد توجه شود. طبق قانون نیز هر پنج سال باید شهر پایش و ممیزی شود که انتظار می‌رود به این موضوع نیز توجه شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: طرح تفکیک پسماند از مبدأ کار خوبی است اما امیدواریم طرح کمپوست و طرح بازیافت نخاله‌های ساختمانی نیز پیگیری شود. طرح مکانیزسیون پنجره واحد که در منطقه ۲ اجرا شده است نیز باید در همه مناطق به صورت کامل اجرا شود.

مهداوی با تاکید بر تشویق کارگران و کارمندان دلسوز شهرداری بیان کرد: ضرورت استفاده از منابع انسانی نخبه و تحصیلکرده بر اساس شاخص شایسته‌سالاری و پایش عملکرد مدیران و تصمیم‌گیری قاطع و فوری برای برخی از مدیران باید انجام شود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.