مهمترین دغدغه‌ام «افت» وزنه‌برداری است/ همه کشورها سردرگم شده‌اند

مهمترین دغدغه‌ام «افت» وزنه‌برداری است/ همه کشورها سردرگم شده‌اند

سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اعزام وزنه‌برداران به مسابقات جایزه بزرگ کوبا گفت: اواخر سال گذشته برای شرکت در این مسابقات کادر فنی لیست کلی داده بود، الان در لیست نهایی قرار است سه نفر به مسابقات جایزه بزرگ اعزام شوند. علی داوودی، رسول معتمدی به همراه نواب نصیر شلال سرمربی تیم در مسابقات کوبا حضور خواهند داشت.
بعد از المپیک ۲۰۲۴ میزبان خواهیم بود
وی در رابطه با میزبانی ایران در رقابت‌های غرب آسیا اظهار داشت: نمی‌توانیم میزبانی مسابقات رسمی و مختلف را برعهده بگیریم، به همین خاطر توانستیم میزبانی غرب آسیا در بخش آقایان را برعهده بگیریم که با تاریخ جام فجر آن را همزمان می‌کنیم تا یک مسابقه همزمان را در ایران بعد از المپیک ۲۰۲۴ داشته باشیم. به دنبال این هستیم که میزبانی مسابقات زیر ۱۷ سال را هم برعهده بگیریم. در حال رایزنی هستیم‌. دوستان در فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا به ما خیلی لطف دارند و حمایت می‌کنند. متأسفانه ما به خاطر نداشتن میزبانی با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم. گرفتن میزبانی در مراودات بین‌المللی تأثیرگذار است، به خصوص اینکه ظرفیت وزنه‌برداری ایران را هم می‌توانیم به دنیا نشان دهیم.
هیچ تبعیضی بین کیانوش و دیگر وزنه‌برداران نداریم
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که کیانوش رستمی در زمان مربیگری او تنهایی تمرین می‌کرد و شما مخالف آن بودید ولی فدراسیون حمایت می‌کرد، اما الان همان رویه دوباره تکرار شده است، گفت: من به مسائل فنی ورود نمی‌کنم. کیانوش رستمی با کادر فنی توافق کرده و ما هم از برنامه کادر فنی حمایت می‌کنیم. سعی می‌کنیم کم و کسری نداشته باشند.
وی در مورد حمایت فدراسیون از کیانوش رستمی گفت: ما از برنامه کادر فنی حمایت می‌کنیم و برای هیچکس تبعیض قائل نیستیم.

سجاد انوشیروانی

افت وزنه‌برداری دغدغه همه ماست
انوشیروانی در مورد وضعیت فعلی وزنه‌برداری عنوان کرد: مهم‌ترین دغدغه‌ای که ما و همه مردم نسبت به وزنه‌برداری داریم افت این رشته ورزشی است، اما چه کنیم آنچه تحویل گرفتیم همین است و زمان می‌برد تا شرایط بهبود پیدا کند. تلاش می‌کنیم در هر ثانیه‌ای که در فدراسیون هستیم برای پیشرفت این رشته کار کنیم. با تمام توان تیم‌های ملی را حمایت کردیم. خدا را شکر تا به امروز حقوق و مکمل وزنه‌برداران قطع نشده و به موقع آن را در اختیارشان گذاشتیم. با اینکه کمپ در حال تعمیر است و مشکلات زیادی داریم اما همه تلاشمان را می‌کنیم که به بهترین نحو ممکن اردوها را برگزار کنیم.
IOC وزنه‌برداران را سردرگم کرده است
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: متأسفانه کمیته بین المللی المپیک(IOC) بلایی سر وزنه‌برداری آورده که در هر رقابتی، اوزان متفاوت و مختلف می‌بینیم. همه کشورها را سردرگم کرده و ما را هم دچار مشکل کرده است. با این حال تلاش می‌کنیم از این بحران‌ها عبور کنیم و رکورد وزنه‌برداران را ارتقا دهیم. امیدوارم در این مسیر موفق باشیم. در مسابقات آسیایی هم وزنه‌برداران به لحاظ کیفی خوب کار کردند، تعداد حرکات صحیح آنها بالا بود و ما را امیدوار کرد.
وزارت ورزش و کمیته در بحران‌ها کنار ما باشند
انوشیروانی در مورد جلسه‌ای که رؤسای فدراسیون‌ها با کمیته ملی المپیک در بحث بودجه داشتند، خاطرنشان کرد: جلسه در مورد اعتراض به نحوی ارزیابی فدراسیون‌ها برای تخصیص بودجه بود. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نشان داده همه جا کنار ما هستند و هر زمان که ما بحران داریم حامی ما هستند، من معتقدم باید اهدافمان را پیگیری کنیم، درست است که طبق شاخص‌بندی بودجه به فدراسیون‌ها تخصیص داده شد اما الان زمان بحث روی این مسائل نیست و باید روی هدفمان که المپیک است تمرکز کنیم. باید برنامه‌ریزی کنیم. کمیته و وزارت سال گذشته هم نشان دادند بیشتر از آنچه که مصوب شده می‌توانند به فدراسیون‌ها کمک کنند، امیدوارم امسال هم در کنار ما باشند.
به مربیان ایرانی بیشتر توجه شود
وی در مورد بحث مربی خارجی و داخلی گفت: پیشنهادم این بود که رشته‌های المپیکی که در بخش بانوان و آقایان فعالیت دارند ویژه دیده شوند. موضوع مربی خارجی و ایرانی هم بحث شد و ما عنوان کردیم که توانایی مربیان داخلی ویژه دیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.