اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در خوزستان از امروز

اصغر رشنودی با تشریح جزییات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان اظهار کرد: بنا به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام ‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از امروز (۱۳ خردادماه) در استان خوزستان آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح که همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، مشمولین طرح می‌توانند به‌ صورت اختیاری از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در صورت استفاده خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی از این طرح، مبلغ یارانه آن‌ها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

رشنودی با بیان اینکه کارت جدیدی برای‌ کالابرگ الکترونیکی صادر نمی‌شود، عنوان کرد: همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار در طرح کالابرگ الکترونیک قابل استفاده هستند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ، خرید بیش از ۸۰ درصد از یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان (۱۱ قلم اساسی مشمول طرح) به ازای هر نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه این طرح نسبتی از تورم را پوشش‌ می‌دهد، گفت: شیر کم‌چرب (بطری)، پنیر، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

رشنودی ادامه داد: در آینده نیز امکان افزایش این مبلغ و پوشش دهک‌های دیگر با توجه به سیاست‌های عدالت‌بخشی دولت مردمی وجود دارد.

وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و دهستان‌ها نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود؛ در این طرح قیمت پایه کالاهای اساسی محاسبه شده است و نشان تجاری خاصی مدنظر نیست.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: همه خانوارهای مشمول دریافت یارانه می‌توانند با نصب اپلیکیشن «شما» از طریق سامانه shoma.sfara.ir و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.