مدیرکل بیمه سلامت خوزستان خبر داد: اعلام حق بیمه صندوق ایرانیان در سال ۱۴۰۲/ پرداخت صددرصدی هزینه‌های ۷۳ بیمار خوزستانی SMA

محمدرضا رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بر اساس اطلاعات وزارت رفاه، حدود ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند بنابراین افرادی که نیازمند پوشش بیمه‌ای بودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که این کار یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود.

وی افزود: امسال نیز اعتبار این موضوع پایدار شده است و از ابتدای سال نزدیک به ۱۰ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده‌اند و حداقل ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سه دهک پایین جامعه در صندوق‌های مختلف سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

رضایی با بیان اینکه میزان حق بیمه امسال یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است، ادامه داد: مبلغ حق بیمه دهک‌های مختلف به گونه‌ای است که دهک چهارم ۱۰ درصد این مبلغ، دهک پنجم ۲۰ درصد، دهک ششم ۳۰ درصد، دهک هفتم ۴۰ درصد، دهک هشتم ۶۰ درصد، دهک نهم ۸۰ درصد و دهک دهم ۱۰۰ درصد مبلغ را باید پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: تلاش خواهد شد برای سایر دهک‌ها نیز بیمه رایگان شود. در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ درصد افراد تحت پوشش بیمه به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفتند و منابع آن نیز تامین شده است.

پرداخت صددرصدی هزینه‌های بیماران مبتلا به SMA در خوزستان

وی گفت: در خصوص بیماری SMA (یک بیماری ژنتیکی است که با گذشت زمان پیشرفت می‌کند و منجر به آتروفی عضلانی می‌شود) که چند تیپ دارد، تعداد بیماران در کشور مشخص شده است. در مرحله اول ۷۳ بیمار در خوزستان شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند و در راستای حمایت از این بیماران، سازمان بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی و داروهای این افراد را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه بیمه پایه درمان ۹۰ درصد پرداخت بستری و ۷۰ درصد پرداخت سرپایی را در بخش دولتی پوشش می‌دهد، افزود: اگر فرد به بخش خصوصی مراجعه کند نیز مابه‌التفاوت با بخش دولتی را پرداخت می‌کنیم.

رضایی گفت: درمان و انجام خدمات رادیولوژی و پت اسکن برای بیماران خاص نیز تحت پوشش صندوق بیماران صعب‌العلاج قرار گرفته است. البته خدمات بیماران سرطانی به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.