بهره‌برداری از فاز اول طرح آبرسانی به روستاهای بخش زیدون

محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به اینکه فاز اول این طرح که شامل آبرسانی به روستاهای قلعه دژ ۲ و گنجیگان بود افتتاح شد، اظهار کرد: با اجرای این پروژه، از این پس برای آبرسانی به این روستاهای از تانکر استفاده نخواهد شد و مشکل بی‌آبی این مناطق پس از سالیان متوالی برطرف شد.

وی با اشاره به اجرا و راه اندازی ۱۵ کیلومتر خط انتقال ، ایستگاه پمپاژ و ۲ مخزن ۳۵ و ۱۶ مترمکعبی در فاز اول افزود: با تکمیل فاز دوم این طرح که شامل ۱۷ کیلومتر خط انتقال است و در حال اجر می‌باشد، جمعیت ۸۰۰ نفری روستاهای شله زار یک و شله زار ۲ از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: این پروژه با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در مرحله اجرا قرار داشته و فاز اول آن تکمیل شده است.

وی افزود: با عزم راسخ دولت سیزدهم در امر تخصیص اعتبار و توجه ویژه به استان خوزستان، تلاش می‌کنیم تا پایان‌ نیمه دوم‌ سال آتی مشکل تنش آبی استان خوزستان را به طور کامل برطرف کنیم.

کرمی نژاد گفت: در سال جاری آبرسانی به روستاهای قلعه دژ و گنجیگان به طول ۱۴ کیلومتر، روستاهای کره سیاه به طول ۲ کیلومتر و روستاهای بدلی و سیلابک به طول ۲ کیلومتر اجرا شده است.

وی افزود: همچنین آبرسانی به روستای شله زار به طول ۱۷ کیلومتر، مجتمع دودانگه در فاز دوم به طول هفت کیلومتر، آبرسانی به ۲۱ روستای شهر تشان در قالب طرح محرومیت زدایی به طول ۱۶ کیلومتر در دست اجرا است که تلاش می‌کنیم به سرعت وارد مدار بهره‌برداری شود.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.