تاریخ‌سازی تیم ملی تکواندو بانوان با حضور در میان ۵ تیم برتر جهان

تاریخ‌سازی تیم ملی تکواندو بانوان با حضور در میان ۵ تیم برتر جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و ششمین دوره رقابت های جهانی جمهوری آذربایجان – باکو، پس از برگزاری از روز هشتم خرداد امروز یکشنبه ۱۴ خرداد با برگزاری رقابت های اوزان ۵۳- کیلوگرم بانوان و ۸۷+ کیلوگرم آقایان برگزار شد؛ رقابتی که تیم ملی ایران توسط «ناهید کیانی» یک مدال طلا و ۲ برنز «متین رضایی و آرین سلیمی» به دست آورد.
با پایان این رویداد تیم های برتر و بهترین های این رویداد در ۲ گروه بانوان و آقایان معرفی شدند که تیم ملی تکواندو بانوان ایران به یک رکورد تاریخی دست یافت و توانست با کسب مدال طلای کیانی، رتبه و جام پنجمی جهان را از آن خود کند. در گروه بانوان تیم های ترکیه، فرانسه، مجارستان، کرواسی و ایران رتبه های اول تا پنجم را تصاحب کردند؛ کره جنوبی، کرواسی، ترکیه، ایتالیا و مالی نیز در گروه آقایان عنوان برترین تیم های جهان را کسب کردند.
ناهید کیانی اولین تکواندوکار بانوی تاریخ ایران است که نشان طلا را بر گردن می اندازد و همچنین با این مدال طلا بعد از ۹ سال اولین طلایی کشورمان در ۲ گروه بانوان و آقایان لقب گرفت.
همچنین عنوان بهترین داور مرد به «ایمن اداربه» از اردن و همین عنوان در بخش بانوان به «بیونگ هی کیم» از برونئی رسید. «مروه دنچل» از ترکیه و «پارک تائه جون» از کره جنوبی طلایی های رقابت های جهانی باکو برترین تکواندوکاران این دوره از مسابقات شدند. «هونگ یاب» از کره جنوبی برترین مربی آقایان و «علی شاهین» از ترکیه برترین مربی در بخش بانوان انتخاب شدند.
جایزه پیشرفت؛ به کشور «کانادا» رسید. کاپ اخلاق را هم کشور «ترکیه» بالای سر برد. «جمهوری آذربایجان» کشور میزبان بیست و ششمین دوره رقابت ها گرچه امسال موفق عمل نکرد اما جایزه روح جوانمردی مبارزه را به دست آورد.
هدایت تیم ملی در گروه بانوان برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی و مهروز ساعی مربی است؛ بیژن مقانلو سرمربیگری تیم آقایان را عهده دار بوده و مسعود حجی زواره به عنوان مربی وی را یاری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.