بحث و جدل درباره تصمیم سازمان لیگ ادامه دارد؛/ نظرسنجی: آیا با ممنوعیت ورود خارجی‌ها به فوتبال ایران موافقید؟

به گزارش “ورزش سه”،  این تصمیم در پی آن اتخاذ شده است که به دلیل بدهکاری‌های مکرر چند باشگاه نامدار ایرانی و پرونده‌های باز فوتبال ایران در فیفا، مسائلی بی‌شمار برای دستگاه‌های اداره کننده ورزش ایران به وجود آورده و آن‌ها چاره را در حذف صورت مسئله و مسدود مسیر ورود بازیکنان و مربیان خارجی به فوتبال ایران تشخیص داده‌اند؛ اتخاذ این تصمیم در شرایطی است که در حال حاضر ۱۸ بازیکن خارجی در لیگ برتر فوتبال ایران به کار مشغولند و یک مربی خارجی (لوکا بوناچیچ) نیز به عنوان سرمربی در تیم فوتبال ذوب آهن مشغول است که به احتمال بسیار زیاد به کار خود در فوتبال ایران ادامه نخواهد داد.

 

اما با انتشار خبرهای مربوط به این تصمیم، موجی از اعتراض از سوی هواداران فوتبال در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است چرا که این ممنوعیت به خصوص در حوزه سرمربی از نظر کیفی لطمات خود را بر روی فوتبال ایران خواهد گذاشت؛ به خصوص که در سال‌های اخیر موفقیت‌ترین مربیان فوتبال ایران از جمع همین خارجی‌ها بوده‌اند و سه قهرمانی پرسپولیس و یک نایب قهرمانی در آسیا تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ رقم خورده و البته آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی با حضور کوتاه در تیم استقلال، تاثیرات فنی فوق‌العاده خود را نشان داده است. به این جمع باید دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق نفت آبادان را نیز اضافه کرد که بعد از کارنامه فوق‌العاده‌اش در نیم فصل اول، نفت با جدایی او شرایطی کاملا متفاوت را تجربه کرد.

 

آنچه مورد نقد هواداران فوتبال قرار گرفته، تاثیری است که مربیان خوب خارجی در رشد فوتبال ایران و بهبود کیفیت بازیکنان و پیشرفت آن‌ها می‌گذارد و این درست نیست که این بازار به صورت انحصاری در اختیار مربیان ایرانی قرار بگیرد که بسیاری از آن‌ها مسئولیت لازم را نسبت به این شغل ندارند.

 

 

 

البته مدیران سازمان لیگ در این زمینه توجیهات خود را دارند و این مسئله را به شرایط اقتصادی فعلی و همچنین مشکلات باشگاه‌ها در پرداخت وجوه به مربیان خارجی ربط می‌دهند اما اگر فوتبال اقتصاد خاص خود را داشته باشد، یقینا با مستشاران خارجی باکیفیت شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد و البته مربیان ایرانی نیز در این چرخه رشد بیشتری را خواهند داشت؛ با این‌حال به نظر می‌رسد سال آینده هیچ تیمی روی نیمکت خود مربی نداشته باشد که با زبانی به غیر از فارسی صحبت کند.

 

در ادامه و در شرایطی که حتی کشورهای صاحب فوتبالی مثل اسپانیا، انگلیس، ایتالیا و … نیز مربیان خارجی سهم بسیاری از بازار اصلی به خود اختصاص می‌دهند، بد نیست شما هم نظر خود را درباره این ممنوعیت بنویسید.

 

آیا لغو حضور مربیان و بازیکنان خارجی را به سود فوتبال ایران ارزیابی می‌کنید یا آن را در جهت انحصار تعدادی بازیکن و مربی داخلی و همچنین افزایش قیمت آن‌ها می‌دانید؟

 

کامنت‌های شما در حداقل زمان در بخش نظرات ورزش سه منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.