لیگ یک؛ سهمیه صعود را بیشتر کنید 

به گزارش “ورزش سه”، به لیگ این فصل همانند لیگ های گذشته نقدهایی وارد است که برخی از آنها بدون شک مثبت است. برنامه ریزی از پیش تعیین شده و برگزاری بازی ها بر اساس این برنامه بیانگر نگاه حرفه ای است که وارد این بازی ها شده، در دوران پسا کرونا هم این روند ادامه پیدا کرد و نکته مثبت آن برگزاری بازی ها زیر نور بود. این اتفاق نشان می دهد که الزام از سوی فدراسیون فوتبال منجر به بهبود زیر ساخت ها در استادیوم هایی می شود که میزبان تیم های دسته اولی هستند و مادامی که در زمینه زیر ساخت ها الزامی به وجود نیاید بیشتر باشگاه ها به سادگی از کنار این زیر ساخت ها عبور می کنند و همه توان، دهه هاست که در باشگاه ها صرف پرداخت دستمزدها می شود. 

 

برنامه ریزی از پیش تعیین شده و پیشبرد برنامه ها با توجه به تجربه ۱۰ ساله فریبرز محمود زاده – مسئول برگزاری بازی های دسته اول در اجرای این مسابقات طبیعی است اما انتظار می رود با گام های مثبت در این بخش نظارت کمیته اخلاق و کمیته دوپینگ بر این بازی ها با شروع بازی ها آغاز شود و به هفته پایانی موکول نشود. از همه مهتر استفاده از داوران باتجربه در لیگ یک هم تنها در هفته های پایانی نباشد. یک امتیازی که در هفته آغازین با اشتباه داوری از دست می رود ممکن است در هفته پایانی منجر به عدم صعود یک تیم به لیگ برتر شود. لیگ جایی برای آزمایش داوران نیست و داور جوان اگر در داوری توانمند باشد نه تنها در لیگ یک حتی می تواند بازی های لیگ برتر را هم سوت بزند. در لیگ یک اشتباهات داوری باید به مراتب کمتر از بازی های لیگ برتر باشد به این خاطر که در لیگ یک موفقیت تنها با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می کند در حالی که در لیگ برتر ماندن هم یک موفقیت است. 

 

سخت گیری فدراسیون فوتبال روی پرداخت دستمزدها و جلوگیری از حضور تیم هایی که نمی توانند دستمزدها را پرداخت کنند به سلامت بازی ها کمک می کند و این به قدرتی بالاتر از فریبرز محمود زاده نیازمند است؛ در این صورت هیچ بازیکنی نیاز به این پیدا نمی کند برای گذران زندگی به پیشنهاد تیم های دیگر چراغ سبز نشان دهد و زحمت کمیته اخلاق و حراست فدراسیون فوتبال کمتر می شود. 

 

و نکته دیگری که به جذابیت و حتی سلامت بازی های لیگ یک کمک می کند افزایش سهمیه صعود و افزایش تیم های درگیر با صعود به لیگ برتر است. می شود در گام نخست به طور مثال ۶ تیم برتر بالای جدول به دور دوم صعود کنند و در ادامه این ۶ تیم برای کسب سهمیه حضور در لیگ برتر تلاش کنند. به باور خیلی ها صعود دو تیم از جمع ۱۸ تیم بسیار کم است به خصوص که موفقیت در لیگ یک تنها با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.