چند خبر کوتاه از گچساران

 شهباز صفری با اشاره به تشدید نظارت های بهداشتی اظهار داشت:تاکنون بیش از ۳۴۰ هزار عدد ماسک ،۳۰ هزار جفت دستکش لاتکس و به میزان کافی محلول ضدعفونی بین کارکنان توزیع شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی اقلام بهداشتی پیشگیرانه پنج ماه آینده  برای عبور از پیک پاییز نیز انجام شده است.

رییس اداره HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد:در راستای پیشگیری از ویروس کرونا اداره HSE با انجام بازدید های روزانه ، هفتگی ، ماهانه به صورت محسوس و نامحسوس در اداره های ستادی و عملیاتی در خصوص عملیاتی شدن پروتکل های بهداشتی در مجاری عرضه و الزام استفاده از لوازم پیشگیرانه اهتمام ویژه داشته است .

رییس اداره ایمنی و بهداشت محیط زیست نفت و گاز گچساران عنوان کرد:غرباگری هر هفته در مبادی ورودی تأسیسات توسط پزشکان و پزشکیاران انجام می شود.

صفری ابراز داشت:طرح تب سنجی ، ضدعفونی و گندزدایی ساختمان های ستادی و عملیاتی ، بازدید از آشپزخانه ، آبدارخانه ها ، و سالن های غذاخوری از لحاظ رعایت پروتکل بهداشتی و ضدعفونی سرویس های ایاب و ذهاب بصورت روزانه و مستمر در حال انجام است.

وی با تاکید بر به رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در محل کار و سرویس های حمل و نقل به عنوان موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا گفت: حساسیت کارکنان و خانواده هانسبت به ویروس کووید ۱۹ نباید کاهش یابد.

برپایی آیین سیاه پوش کردن ضریح حضرت بی بی حکیمه (س)

آیین سیاه پوش کردن ضریح مطهر حرم حضرت بی‌بی حکیمه خاتون(س) بدون حضور زائران برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: آئین تعویض پرچم و سیاه پوشش کردن ضریح این بارگاه نورانی با توجه به شرایط کرونا بدون حضور زائر انجام شد.

حجت الاسلام جنتی پور با اشاره به اینکه عزاداری‌های امام حسین(ع) به سمت بقاع متبرکه سوق داده می‌شود، افزود: عزاداری‌ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید برگزار شود.

وی ادامه داد: به هیات‌های مذهبی توصیه شده نذورات صرفا به صورت خشک بین مردم توزیع شود. 

جنتی پور به گروه های پرخطر جامعه (افراد سالمند و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند) توصیه کرد: امسال بیشتر از طریق فضای مجازی و صدا و سیما عزاداری ها را دنبال کرده و در فضای اجتماعی کمتر شرکت کنند.

حجت الاسلام جنتی پور گفت: افرادی که هر ساله پذیرای هیات‌های عزاداری در خانه‌هایشان بودند، برنامه های خود را در فضای باز برگزار کنند.

دستگیر سه سارق در گچساران

فرمانده انتظامی گچساران گفت: سه سارق حرفه ای ساختمان های نیمه کاره و سیم های برق چند روز گذشته تاکنون در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سید محمد موسوی اظهار داشت:این سارقان حرفه ای به ۱۰ فقره سرقت در ساختمان های نیمه کاره گچساران اعتراف کردند. 
وی بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت از ساختمان های در حال ساخت در سطح شهرستان موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، با انجام تحقیقات پلیسی گسترده و گشت زنی های هدفمند سارقان را حین انجام سرقت شناسایی و دستگیر کردند.
موسوی ابراز داشت: یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ متعلق به سارقان نیز توقیف شد. 
فرمانده انتظامی گچساران گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

وی عنوان کرد: همچنین یک نفر سارق کابل و سیم برق حین انجام سرقت با اعتراف به ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
موسوی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در گچساران، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود:مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با انجام اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی یک نفر سارق را شناسایی و حین انجام سرقت دستگیر کردند.
موسوی تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از شهروندان خواست تا ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

فرمانده انتظامی گچساران با اشاره به اینکه ۱۴۰ نفر سارق از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان دستگیر شده است افزود: دستگیری سارقان در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.