وقتی همه توهم بزرگ‌تر از «تراکتور»بودن دارند/ تبریز در «مه»

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه تراکتور تبریز با تصمیم مالک باشگاه و تصویب هیأت مدیره تمام فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق در آورد و اعلام کرد مسئولیت این تیم با اصالت در اختیار هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی قرار می‌گیرد.

تراکتور تبریز به جای اینکه دور از حاشیه تمرینات خود را برای بازی با النصر عربستان در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده کند با تعطیلی ناگهانی روبرو شد تا سرخ‌های تبریز شورتر از شور همیشگی خود با بحران روبرو شوند.

شهر اولین‌ها در انحصار خصوصی‌سازی اشتباه

شهر تبریز یکی از شعارهای خود را معطوف به اول بودن کرده است. آنها لقب «اولین» ها را برازنده خود می‌دانند و برای حفظ این مقام، تلاش مضاعفی نیز دارند. شهری که عشق مردم کوچه و بازارش یک نام بزرگ و مشخص دارد: «تراکتور»!

این تیم در خردادماه سال ۱۳۹۷ از سوی قرارگاه وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای اصل خصوصی سازی به محمدرضا زنوزی مالک وقت باشگاه گسترش فولاد تبریز داده شد تا مرد پرحاشیه فوتبال تبریز به آرزوی دیرینه خود برسد. باشگاه تراکتور بدون اینکه به طور مشخص درباره خصوصی شدن آن بحث و جدل شود در اختیار این شخص قرار گرفت تا او با هزینه‌های سرسام‌آور خود تراکتور را به کانون توجهات تبدیل کند.

چمدان‌های پر از ارز برای قراردادهای حیرت‌انگیز

محمدرضا زنوزی در روزهای ابتدایی مالکیت خود در تراکتور تبریز همه کار کرد. او چمدان‌های پر از ارز را برای عقد قرارداد با بمب‌های فوتبال ایران و حتی جهان به استانبول ترکیه برد تا «جان توشاک» ستاره پیشین بریتانیا را به عنوان سرمربی انتخاب کند. او برای جلا دادن به اسم خود و جذب اکثریت نگاه هواداران سراغ مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی کاپیتان‌های اول تا سوم وقت تیم ملی ایران رفت و آنها را با قراردادهای دلاری به تراکتور آورد.

وقتی همه توهم بزرگ‌تر از «تراکتور»بودن دارند/ تبریز در «مه»

زنوزی غرق در پروژه‌های اقتصادی با اشتباهات فاحش مالی!

مالک باشگاه تراکتور تبریز در ماه‌های اول حضورش اعلام کرد قصد دارد از برند تراکتور برای پیشبرد اهداف مالی و اقتصادی نیز استفاده کند. او سراغ خطوط هوایی خود رفت و برای گسترش آن بارها به روسیه و جمهوری تاتارستان نیز رفت.

رفت و آمدهایی که با عکس‌های متوالی در کنار سردار آزمون مهاجم ملی پوش زنیت سنت پترزبورگ نیز همراه بود تا او همچنان از مسیر فوتبال سراغ درآمدهای تجاری و اقتصادی برود.

زنوزی که بارها خود را یک اقتصاد دان معرفی کرده بود در جریان مدیریت تراکتور اشتباهات فاحش مالی داشت. او با تصمیم شخصی خود «کوین کونستانت» را خرید تا ستاره پیشین آ. ث میلان با وجود ناراحتی شدید قلبی و بدون پوشیدن پیراهن تراکتور برای یک ثانیه، مبلغی بالغ بر یک میلیون دلار (۸۲۰ هزار دلار اصل پول + ۵ درصد سود سالیانه به ازای هر دیرکرد در پرداخت) از این تیم بخواهد.

پولی که تاکنون به حساب این بازیکن واریز نشده است تا تبدیل به یکی از سنگین‌ترین بدهی‌های باشگاه شود. زنوزی که مالکیت باشگاه را عهده دار بود بر خلاف سایر پرونده‌های حقوقی نظیر آنتونی استوکس و چند طلبکار دیگر، بدهی به کونستانت را کاملا به خود مربوط دانست و مسئولیت آن را پذیرفت.

وقتی همه توهم بزرگ‌تر از «تراکتور»بودن دارند/ تبریز در «مه»

انتصاب مدیرعامل با مسئولیت محدود!

زنوزی هر چند ماه یک بار از سوی هیأت مدیره، مدیرعامل انتخاب می‌کرد و خیلی زود هم از ادامه همکاری با آن سر باز می‌زد. مدیران عاملی که یکی پس از دیگری از تراکتور جدا شدند تا آمد و شدهای آنها به بیش از ۱۰ نفر در طول دوران کوتاه حضورش در جایگاه مالک برسد. مدیرانی که هیچ مسئولیتی نداشتند و صرفا سیاست‌های هیأت مدیره و شخص آقای مالک را پیاده می‌کردند.

بیشترین ورودی با بیشترین معترض

تراکتور تبریز در سه فصل گذشته جز تیم‌هایی بود که برای رقابت با تیم‌های مدعی قهرمانی بیشترین بازیکن را جذب کرد اما هر سال به تعداد طلبکارانش اضافه می‌شد.

بازیکن، سالار شد!

اکبر ایمانی هافبک تراکتور تبریز اصالتی آذری دارد. او خیلی زود در دل هواداران پرشور این تیم جا باز کرد. ایمانی با بوسیدن‌های متوالی لوگوی تراکتور خود را عزیز تر از همیشه کرد تا جایی‌که برای ماندن در این تیم شرط و شروط گذاشت. ایمانی با وجود داشتن قرارداد برای فصل پیش رو از تراکتوری‌ها مبلغ ۷ میلیارد تومان خواست تا این بازیکن تبدیل به معضلی بزرگ برای تراکتور شود.

وقتی همه توهم بزرگ‌تر از «تراکتور»بودن دارند/ تبریز در «مه»

اوج بی تدبیری با ضبط صدا در جلسه‌ای خصوصی

نشست سه جانبه اکبر ایمانی با فراز کمالوند سرمربی تیم و جمشید نظمی مدیرعامل تراکتور تبدیل به بحرانی بزرگ در این تیم شد. ایمانی پس از خروج از نشست خبر از جدایی داد. در پی این اتفاق صدای ضبط شده او در جلسه با کمالوند و نظمی به بیرون درز پیدا کرد تا همه چیز به آشوب و تهدید در فضای مجازی کشیده شود.

خط و نشان اکبر برای همه!

باشگاهی با قدمت و اصالت تراکتور حالا اسیر رفتارهای بی تدبیرانه مدیران باشگاه شد. اکبر ایمانی سوار بر موج احساسات هواداران برای مربی و مدیر خط و نشان کشید و باعث شد هواداران تراکتور تجمعی را مقابل ساختمان محل استقرار مدیران باشگاه تراکتور ترتیب دهند.

اکبر ایمانی هم رفتارهایی را آنجا داد که زنوزی در جایگاه مالک باشگاه می‌کرد. او نیز خود را بزرگ‌تر از اسم تراکتور دید و بدون توجه به شرایط این تیم اتمسفر فوتبال تبریز را تحت تأثیر قرار داد.

سو استفاده از احساسات هواداران

تراکتور تبریز عاشقان خود را در دل آذری زبان‌ها دارد. تیمی که با هواداران خود فوتبال ایران را پر حرارت تر از همیشه کرد حالا با سو استفاده بازیکن، مربی، مدیر و مالک از احساست خود روبرو شده است. هواداری که هیچ چیز جز اعتلای اسم تراکتور برایش مهم نیست اما رفتار افراد داخل تیم نشان از توهم انها در خود بزرگ بینی دارد.

تعلیق به خاطر ۱۵۰ نفر!

زنوزی که اشتباهات متعدد مدیریتی در دوران حضور در تراکتور تبریز داشت آخرین تصمیم خود را مبنی بر تعلق تمامی فعالیت‌های این باشگاه به دلیل تجمع حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در مقابل دفتر باشگاه در بنیان دیزل گرفت. آخرین ضربه بر پیکر تیمی که هیچ کس حواسش به آن نبود را بزند.تیمی که به نظر می‌رسد جز هواداران میلیونی کس دیگری را ندارد تا بدترین شکل خصوصی سازی در شهر اولین‌ها رقم بخورد.

همه در انتظار تصمیم هیأت فوتبال برای کوه مشکلات تراکتور

هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی امروز درباره نحوه اداره باشگاه تراکتور تصمیم‌گیری می‌کند. باشگاه پر طرفداری که نه تنها با مشکلات داخلی برای انتخاب مدیر و مربی روبرو شده است بلکه باید فکری برای پرداخت مبلغی نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان برای تسویه بدهی‌هایش کند. رقمی که زنوزی در اخرین مصاحبه خود عنوان کرده که میزان بدهی‌های تراکتور است اما مشخص نیست این مبلغ تا چه اندازه صحت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.