نگران وضعیت پرسپولیس هستیم/برنامه تیم ملی کار را سخت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی گل‌محمدی در حاشیه تمرین امروز یکشنبه تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با شرایط و برنامه‌ریزی عجیبی که وجود دارد، تمرینات را بدون ملی‌پوشان آغاز کردیم. این اتفاق برای باشگاهی که باید در لیگ قهرمانان بجنگد سخت است. تیم ملی، برنامه‌ریزی کار ما را سخت کرده است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: نفرات جدید جذب کرده‌ایم و نیاز به تمرین و بازی تدارکاتی داریم. در بین باشگاه‌ها، پرسپولیس به خاطر این که بیشترین ملی‌پوش را دارد، ضربه بیش‌تری خورده است. حتی آقای کریم باقری و مهرداد خانبان، مربیان ما هم به تیم‌ملی اضافه شدند. یک مقدار شرایط عجیب و غریب است. بازیکنان باانگیزه و تعهد بالا کار را شروع کردند. طراحی تمرین برای ۱۴، ۱۵ نفر کار سختی است. مجبور شدیم از بازیکنان پایه استفاده کنیم تا برای تمرینات به حد نصاب برسیم.

او افزود: کارمان خیلی سخت پیش می‌رود و بازی تدارکاتی که با تراکتور در نظر گرفته بودیم، لغو شد و مجبور شدیم با امیدها بازی کنیم. این مشکلات وجود دارد ولی با تمام وجود برای بازی به تاجیکستان می‌رویم تا دست پر برگردیم.

یحیی درباره بازی با استقلال تاجیکستان تاکید کرد: آنها از لحاظ فنی خوب هستند و دفاع منظمی دارند. با دفاع تیمی خوبی که دارند، توانستند در دوره گروهی موفق باشند و صعود کنند. از لحاظ فنی بازیکنان و چند خارجی خوب دارند. نمانده کادر فنی ما به تاجیکستان رفته بود و اتفاقاتی پیش پا افتاده که برای سی چهل سال پیش بود را برایش پیاده کردند.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: متأسفانه کارهای عجیب و غریب می‌کنند اما به هر حال باید برویم و وضعیت چمن مصنوعی را ببینیم. چند بازیکن حریف نسبت به قبل تغییر کرده و با مسئولان خود توافق کردند بازی‌های استقلال تاجیکستان از تلویزیون محلی پخش نشود تا ما شناختی از آن‌ها نداشته باشیم. یک سری اتفاقات پیش پا افتاده دارد اتفاق می‌افتد که امیدوارم کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فدراسیون همکاری کنند و این مسائل را پیگیری کنند. بازی باید در شرایط جوانمردانه برگزار شود اما این اتفاقات نگران کننده است.

سرمربی پرسپولیس درباره استعفای جعفر سمیعی از مدیرعاملی پرسپولیس تصریح کرد: طی امروز و دیشب خبر استعفای آقای سمیعی را شنیدم. سعی کردم با او تماس بگیرم ولی نتوانستم. ما در شرایطی هستیم که این اتفاقات برای‌مان خوب نیست و باید با آرامش بیش‌تری به بازی تاجیکستان برسیم. متأسفانه امروز اخباری مبنی بر استعفای سمیعی منتشر شد و همه ما نگران شدیم. امیدوارم آقای سمیعی بهترین تصمیم را بگیرد. ما نیاز به آرامش بیش‌تری داریم. امیدوارم با ماندن او آرامش بیشتری بتوانیم بگیریم.

گل‌محمدی درباره جذب بازیکن خارجی نیز اظهار داشت: بحث ما مهاجم نیست و اسم مهاجم را نیاورید. من صحبتی کردم و از فدراسیون خواستم کمک کند. درست است تیم بدهکاری هستیم و پرونده باز داریم اما استقلال، پرسپولیس و تراکتور نمایندگان ایران هستند و امیدوارم در حد یک بازیکن به ما کمک شود. یک جور باشد که بتوانیم تیم را تقویت کنیم. ما چند گزینه از بین ۱۰، ۱۵ گزینه که داشتیم، انتخاب کردیم و منتظر هستیم که این اتفاق رخ دهد و فدراسیون خبر خوبی به ما بدهد.

او افزود: من یکی از کسانی بودم که از قوانین جدیدی که وضع شد، خوشحال شدم و طرفدارش هستم. فوتبال ما آسیب زیادی از قراردادهایی که با مربیان و بازیکنان بسته، دیده است ولی در هر صورت باید این طرف قضیه که باشگاه‌های آسیاست در نظر بگیریم. تیم‌های حریف هزینه زیادی می‌کنند و کار خیلی سخت است. بدهی‌های سنگین مالی مربوط به چند ماه گذشته نیست و ما در حال حاضر ضرر آن را می‌بینیم.

گل محمدی درباره مشکلات تیمش گفت: بچه‌های تیم ملی‌مان نیستند و ممکن است ناهماهنگی به وجود بیاید و بدون بازی تدارکاتی باید به تاجیکستان بروند. برنامه‌ریزی که وجود داشته خوب نبوده و برای ما مشکلات زیادی را به وجود آورده است. من اهل کری خواندن نیستم و آن‌ها تیم فنی خوب هستند اما این‌که قرمز پوش یا آبی پوش باشد برای ما فرقی ندارد. با وجود این شرایط نابرابر امیدوارم بتوانیم دست پر برگردیم. شک نکنید که با تمام وجود می‌رویم و این قول را به هواداران می‌دهیم. مشکلات خیلی زیادی است اما ما پرسپولیس هستیم و همیشه در شرایط سخت، قوی‌تر می‌شویم.

سرمربی سرخپوشان در خصوص عملکرد مدیران باشگاه در جذب بازیکنان در نقل و انتقالات تابستانی یادآور شد: در بحث مهاجم نتوانستیم به آن چیزی که در لیست وجود داشت برسیم اما در هر صورت یک سری مشکلات مالی که باشگاه دارد، به ما اجازه نمی‌دهد در مقابل تیم‌های دیگر کار کنیم. بحث خالی بودن حساب باشگاه است. حتی نتوانستیم با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون بیش‌تر بازیکن‌مان که ملی‌پوش بود را نگه داریم. اگر پول در باشگاه بود، بازیکنان را می‌توانستیم حفظ کنیم. دو بازیکن فیکس تیم ملی و مغانلو را به خاطر مشکلات مالی از دست دادیم اما عاشقان را به تیم آوردیم.

او تاکید کرد: آنها که عاشق تیم هستند و پرسپولیس را خیلی دوست داشتند حتی حاضر شدند خیلی چیزها را بفروشند و رضایت‌نامه بگیرند تا بیایند. از همه آن‌ها و از تمدیدی‌ها تشکر می‌کنم که پیشنهاد خیلی بهتری داشتند اما این‌جا آمدند و با صفر ریال دریافتی تمدید کردند یا قرارداد بستند. بچه‌هایی که اینجا ماندند با جان و دل دارند کار می‌کنند.

یحیی درباره وضعیت نه مناسب باشگاه‌های فوتبال ایران گفت: اینها حاصل تصمیمات اشتباه خیلی‌آقایان است. البته تلاش زیادی هم شده اما امکانات باشگاه‌های ما در مقابل تیم‌های دیگر آسیا قابل مقایسه نیست. آن‌ها وقت می‌گذارند و سرمایه گذاری می‌کنند. این‌جا همه اش دعواست و بدون ساختار کار می‌شود. متأسفانه ساختار ایراد دارد و بحث اسپانسر و حق پخش این مشکلات را به وجود می‌آورد و کار را برای باشگاه‌های سخت می‌کند.

گل‌محمدی اضافه کرد: باید از جیب خرج کنی که نمی‌شود و متأسفانه یک سری قوانین هم وضع شده است که کار را سخت می‌کند و ایرادهای خیلی زیادی داریم. ما استعدادهای ناب زیادی داریم و همین استعدادها فوتبال ما را سر پا نگه داشته است. باید دست مربیانی که بدون هیچ چشم داشتی با جان و دل کار کردند را بوسید. باید به داشتن چنین مربیانی افتخار کرد و آن‌ها فوتبال ما را سر پا نگه داشتند.

وی درباره آخرین وضعیت بازیکنان مصدوم این تیم گفت: باید جواب عکس‌های میلاد سرلک بیاید اما شرایطش خیلی حاد نیست. کمال هم قرار شد بعد از باشگاه‌های آسیا بیاید.

او افزود: در دیداری تدارکاتی با گل‌گهر بازی داریم. از آقای قلعه‌نویی تشکر می‌کنم باوجود داشتن بازی تدارکاتی در روز جمعه حاضر شدند به ما کمک کنند. روز چهارشنبه با آن‌ها بازی داریم. این بازی در زمین چمن طبیعی برگزار می‌شود.

سرمربی پرسپولیس درباره تلاش مدیران در حل مشکلات پرسپولیس گفت: وضع باشگاه به قدری خراب بود و مشکلات پرونده‌ای داشتیم و رای‌های سنگینی برای‌مان صادر شد که کمر باشگاه را خم می‌کرد. از آقای برانکو و دستیارانش آغاز شد و در ادامه بودیمیر و آقای کالدرون هم بودند. پرونده‌های زیادی داریم که مقابله و مواجهه با آن‌ها خیلی سخت است. آقای سمیعی تلاش زیادی کرد و مشکلات زیادی را حل کرد ولی آنقدر مشکلات زیاد است که باید کمک زیادی به باشگاه شود. این تیم با چنگ و دندان و با حمایت پیشکسوتان و هواداران نگه داشته شده و امیدوارم این مشکلات حل شود.

گل‌محمدی درباره تأثیر رفتن سمیعی از باشگاه بیان کرد: شاید اگر صبورتر بودیم و پس از بازی با تاجیکستان این اتفاقات می‌افتاد، بهتر بود. امیدوارم آقای سمیعی این مساله را با ماندن‌شان درست کند و به پرسپولیس کمک کند. همه ما دوست داریم که او بماند و آرامش تیم حفظ شود. ما به قدری مشکلات ریز و درشت داریم که گنجایش مشکلات جدید را نداریم.

یحیی درباره رقابت با استقلال و سپاهان در نقل و انتقالات تابستانی خاطرنشان کرد: قطعاً تیمی که شرایط مالی بهتری دارد، می‌تواند راحت بازیکن بگیرد. این شرایط برای ما مهیا نبود و مشکلات مالی وجود داشت که بازیکنان‌مان از تیم جدا شدند و نتوانستیم ثبات را حفظ کنیم. رقابت با تیم‌های پول‌دار در بازار نقل و انتقالات خیلی سخت است. باید خیلی گرگ باران دیده باشی که بتوانی در این شرایط دوام بیاوری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.